"Кока-Кола" приключи шестгодишния си спор с ЕС
Американският производител на безалкохолни напитки "Кока-Кола" приключи продължилият шест години спор за нарушаване на европейското антитръстово законодателство от страна на "Кока-Кола", предаде Ройтерс.
Американският гигант се съгласи да промени дистрибуционната си политика, която й позволи да завоюва около половината от пазара на безалкохолни напитки в Европа. Ако компанията наруши поетия ангажимент е застрашена от глоба в размер на 10 на сто от ггодишния й оборот.
Все пак компанията ще запази изключителното си право да разпространява свои наливни напитки чрез автоматите си в ресторантите за бързо хранене. "Кока-кола" ще продължи и да дава отстъпки при големи покупки от свои клиенти, както и да предоставя по-големи отбиви от цената на малки фамилни ресторанти.
Променитe в дистрибуционната политика на "Кока-Кола" предвиждат да бъде сложен край на договорите за изключителна дистрибуция с магазините и ресторантите, както и разрешаване в хладилниците с марката на "Кока-Кола" да се съхраняват и напитки на други компании.
В бъдеще 20% от обема във фризерите на "Кока-Кола" ще трябва да бъде използвано от друг производител на безалкохолни напитки.Така потребителите да могат да избират каква напитка да си купят на базата на ценовите и личните си предпочитания, а не заради това, че продуктите предлагани в магазина са единствено на "Кока-Кола".
Първоначално промените ще бъдат приложени в 15 страни в Европа сред които Франция, Германия и Великобритания.
Там "Кока-Кола" е абсолютен лидер на пазара. По-късно промените ще влязат в сила и в още 8 европейски страни.
В останалите страни това ще стане факт ако процентът на продажбите по дистрибуционните канали надвиши 40% от общите или станат два пъти повече от тези на най-близкия й конкурент.