В Сингапур са инсталирани 605 робота на 10 000 служители в производствената индустрия, което е вторият най-голям брой в света след 932 в Южна Корея според доклад на Международната федерация по роботика от 2021 г.
След като по време на пандемията трудно намираха персонал, предприятията в Сингапур все по-често се обръщат към роботи, които да помагат при изпълнението на редица задачи - от проучване на строителни обекти до сканиране на библиотечни рафтове.
Градът-държава разчита на чуждестранни работници, но техният брой е намалял с 235 700 между декември 2019 и септември 2021 г. според Министерството на човешките ресурси, което отбелязва как ограниченията на COVID-19 са ускорили "темпото на внедряване на технологии и автоматизация" от страна на компаниите.На строителна площадка в Сингапур четирикрак робот, наречен "Спот", създаден от американската компания Boston Dynamics, сканира участъци от кал и чакъл, за да провери напредъка на работата, като данните се предават в контролната зала на строителната компания Gammon. Главният мениджър на Gammon Майкъл О'Конъл казва, че използването на ''Спот'' изисква само един служител вместо двама, които преди това са били необходими за ръчно изпълнение на работата.
"Заместването на нуждата от работна ръка на място с автономни решения набира реална популярност", казва О'Конъл, който смята, че недостигът на работна ръка в индустрията, който се влоши от пандемията, ще остане.Междувременно Националният съвет на библиотеките на Сингапур въведе два робота за сканиране на рафтове в една от обществените си библиотеки, които могат да сканират етикетите на 100 000 книги, или около 30% от колекцията, на ден.
"Не е необходимо служителите да четат един по един номерата на рафтовете и това намалява рутинните и трудоемки аспекти", казва Лий И Фуанг, помощник-директор в Националния съвет на библиотеките.В Сингапур са инсталирани 605 робота на 10 000 служители в производствената индустрия, което е вторият най-голям брой в света след 932 в Южна Корея според доклад на Международната федерация по роботика от 2021 г. Роботите се използват и за задачи, свързани с клиентите, като на повече от 30 метростанции ще има роботи, които ще приготвят кафе за пътуващите. Кийт Тан, главен изпълнителен директор на Crown Digital, която е създала робота бариста, казва, че той помага за решаването на "най-голямата болка" в хранително-вкусовата промишленост - намирането на персонал - като същевременно създава добре платени позиции, за да помогне за автоматизирането на сектора. Въпреки това някои хора, които изпробвали услугата, все още копнеят за човешко взаимодействие. "Винаги искаме да имаме някакъв човешки контакт", казва пътуващият до работа Ашиш Кумар, докато отпива от приготвена от робот напитка.