Изкуствени неравности, кръгово движение: Какво би усмирило скоростта по бул. "Черни връх"

Изкуствени неравности, кръгово движение: Какво би усмирило скоростта по бул. "Черни връх"

Бул."Черни връх", в дъното е НДК. Близо километър гладък асфалт и никакви препятствия за ускорение. Този пешеходен светофар не работи късно вечер.
Бул."Черни връх", в дъното е НДК. Близо километър гладък асфалт и никакви препятствия за ускорение. Този пешеходен светофар не работи късно вечер.
Можеше ли да бъде предотвратена трагедията на бул. "Черни връх" не с още полицаи, още видеокамери и по-строги наказания, както навсякъде се призовава сега? Промяна в организацията на движението и в маркировката там би ли предотвратила трагичен инцидент?
Мястото не случайно отдавна е предпочитано за нощни гонки, защото от НДК нагоре бул. "Черни връх" е оформен като самолетна писта за излитане - един километър широк и гладък асфалт с наклон за рязко форсиране на мощен двигател. Чак до кръстовището с бул. "Джеймс Баучер" няма никакво препятствие - изкуствени неравности, стеснение на лентите или светофари... само един пешеходен светофар има при училището, но той късно вечер спира да работи и мига само с жълта светлина.
Инфраструктурата е по-важна от контрола за безопасността
"Ролята на инфраструктурата по отношение на безопасността е много по-голяма, отколкото контролът. Изкуствените неравности (полегналия полицай) са начин за успокояване на движението, но има и много други варианти, които въобще не се ползват. Не трябват само видеокамери, а да се прави инфраструктурата така, че да осигурява високо ниво на безопасност на пешеходците, които са най-беззащитни." Това каза Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" пред сесията на Столичния общински съвет по повод трагичния инцидент.
Общинари търсят решение за "пистата" бул."Черни връх"
"Дневник" потърси мнението на общинари от комисията по транспорт как да се обуздае скоростта по бул. "Черни връх" и конкретно при кръстовището с бул. "Арсеналски" при хотел "Хемус".
Карлос Контрера от ВМРО, председател на комисията по транспорт: "Това кръстовище е от добре организираните. Не мисля, че проблемът е в инфраструктурата, а в неспазване на правилата за движение - превишена скорост, червен светофар, вероятно наркотици. По булеварда имало гонки? Гонки се правят в цяла София, това е проблем на контрола. Не може през 100 метра да направим изкуствени неравности, да стесняваме платна и т.н.
Арх.Борислав Игнатов, член на комисията: Време е за кръгови кръстовища! Още след катастрофата, при която загина Милен Цветков (на друго кръстовище по бул."Черни връх), предложих замяна на светофара там с кръгово и поетапна такава за цяла София. Това ще отпуши трафика и ще подобри безопасността многократно.
Бул. "Черни връх" се пресича единствено от бул. "Арсеналски". Там стана сблъсъкът, при който загинаха две момичета.
Бул. "Черни връх" се пресича единствено от бул. "Арсеналски". Там стана сблъсъкът, при който загинаха две момичета.
Калоян Паргов от БСП, зам.-председател на комисията: Предлагам светофарите да не спират да работят в късните часове, а да се оставят до по-късно, примерно до полунощ или до 1-2 часа след полунощ. "Полегналите полицаи" са мярка, която Столичната община може да приложи в близост до кръстовищата, за да намали скоростта, но трасето на бул. "Черни връх" не позволява това. "Полегналите полицаи" са за малки, тесни улички в кварталите, а този булевард е широк и с голям трафик.
Трайчо Трайков, кмет на район "Средец": "Гражданите много настояват да се поставят изкуствени неравности, но в Столичната община някои се противопоставят, защото пречели на масовия градски транспорт. Има ли ефект от тях", обърна се той към комисар Тенчо Тенев.
Комисар Тенчо Тенев, началник на "Пътна полиция" на СДВР: Безспорно имат ефект, защото водачите намаляват скоростта, а тя е пряко свързана с пътно-транспортните произшествия. Но на определени булеварди няма как да сложим, защото движението е много интензивно.
Константин Павлов, кмет на район "Лозенец": Всички, които живеем в района, знаем че често лица с мощни и хубави коли и мотори обичат да се "изрязват" със силен шум и с превишена скорост през кръстовището по "Черни връх", без да обръщат особено внимание на знаците, светофарите и маркировката. Може би трябва да променим философията на булевардите в нашите градове и те да приличат по-малко на състезателни писти? В много от развитите страни точно така са постъпили. Това задължително минава през немалки публични инвестиции и през преформулиране на правилата за безопасно движение. Трудна мисия, но там където тази работа е свършена, е довела до намаляване на пътния травматизъм. Напълно ясно е, че рецидивист с 50 висящи дела, прелитащ с превишена скорост на червено, с фалшиви номера на колата и без книжка няма да се съобразява с никакви маркировки, настилки и повдиганиия.