Само двама кандидати искат да ремонтират Борисовата градина

Само два кандидата подадоха оферти за изпълнител на предстоящия ремонт на Борисовата градина. Единият е "ГБС - Инфраструктурно строителство" АД, а другият - ДЗЗД "Хидро-Водстрой", в което участват "Хидрострой" АД и ВДХ АД, бивша "Водстрой 98", свързвана с Делян Пеевски. Столичната община като възложител предстои да избере изпълнител между двата кандидата.
ВДХ АД изпълнява поръчката на общината за ремонт на трасето на трамвай 5 от Съдебната палата до кв. Княжево за 40.5 млн. лева. "ГБС - Инфраструктурно строителство" изгражда в момента ул. "Филип Кутев" като част от т.нар. Вътрешен ринг на София, включващ и бул. "Тодор Каблешков".
Обществената поръчка за Борисовата градина е за 8.161 млн. лева без ДДС и включва обновяване на централната, историческа, част на парка - от Орлов мост до бул. "Алея Яворов". Тя е със статут на недвижима културна ценност на градинско-парковото изкуство с национално значение. Акцентът ще е върху Езерото с лилиите, периферните зони край бул. "Цариградско шосе", алпинеума, ще се възстанови тоалетната до "Маймунарника", както и скулптурни фигури на чешмите и още елементи на парковата украса. Езерото "Ариана" (на снимката горе) не е включено в обхвата на предстоящия ремонт, който трябва да свърши през 2023 г.
В заданието на поръчката се изисква асфалтиране на алеи с площ 39.9 дка, да се поставят 120 нови стълба за осветление и 130 камери за видеонаблюдение. Ще се изгради кабелна мрежа, шахти и монтаж на стълбове, площадков водопровод и канализация.
Въпреки защитения режим на Борисовата градина - историческа част, проектът за ремонт няма издадена оценка за въздействие върху околната среда. Според Регионалната инспекция по околната среда и водите, която би трябвало да я издаде, екооценка в случая не била нужна, защото "нямало вероятност от значително отрицателно въздействие върху природните местообитания".