Инвестиции в изпрeварващо образование

Инвестиции в изпрeварващо образование

Инвестиции в изпрeварващо образование
Инвестиции в изпрeварващо образование
Ако детето ви се интересува от технологии, не чакайте МОН
Едва ли има съмнение, че Министерството на образованието и науката (МОН) се развива по-бавно от нашите деца. Процедурите, създадени да гарантират качествено образование и стабилност, подлагат на изключително щателен оглед всяко нововъведение. С месеци, дори с години се събират мненията на експертите, педагозите, родителите и широката общественост. Докато всички се убедим, че конкретна промяна е благотворна, тя вече е морално остаряла. Светът се е завъртял още няколко пъти, технологиите са се сменили, възможностите им са вече много по-богати и разнообразни.
Успешните приложения се разпространяват по света не със скоростта на горски пожар, а със свръхзвукова скорост. Големите социални мрежи и видеоплатформи имат повече от 2 милиарда потребители на месец - може би не всеки възрастен, но всяко второ дете. Технологиите ни предлагат нови възможности всеки миг. Светът работи на нови обороти. Неизбежно, преди МОН да получи първото писмено предложение за ползване на каквото и да било нововъведение, децата (и борсите) вече са му се наситили.
И тук дори не споменаваме за времето, необходимо за обучение на учителите.
Възрожденският модел на всенародната просвета не е предвиден да учи децата на "компютри", а да им отвори очите за ползата от знанието и учението, да им помогне да се възвисят над ежедневните тегоби и да припознаят националните и европейските ценности и идеали. Неадекватното дигитализиране на системата обрича на провал и едното, и другото. Създава се конфликт между поколенията, който срива взаимното доверие и уважение, унищожава авторитетите и минира бъдещите обществени отношения.
Инвестиции в изпрeварващо образование
Компютрите и телефоните не трябва да превземат класната стая. Те не бива да изместват нито математиката, нито литературата, нито историята, географията, физиката, химията, музиката или изкуството. И най-вече - те не бива да унищожават общуването между учителя и учениците му. Съвременните технологии са само инструмент, който може да ни позволи да сме още по-добри математици, финансисти, банкери, инвеститори, писатели, историци, геолози, географи, геодезисти, архитекти, инженери, физици, химици, учени, творци и учители. Но как да ги овладеем?
Изпреварващото образование изисква инвестиции
Ако детето ви се интересува от технологии, не чакайте МОН. В най-добрия случай в специализирани училища ще получите един или два часа по 40 минути на седмица при брилянтен учител. Но компютърните езици се изучават като всеки друг чужд език - с много старание и упражнения. И чудо да сътвори колегата, за 40 минути на седмица между всички останали предмети не може да се научи нито английски език, нито С++. Още повече, ако за първи път чуваме думичка на този език чак в осми клас.
Изпреварващото образование изисква инвестиции. Няма безплатен обяд. Ако курсът е безплатен, някой продава децата ви.
Обучението в Академия "Никола Тесла" започва от петгодишна възраст със занимания по Robo English. Програмата има три нива и развива алгоритмичното мислене, неусетно и изпреварващо учи децата на алгебра, геометрия и физика. Управлението на роботи с все по-голяма сложност и различни възможности дава нови и нови поводи за навлизане в компютърната наука. Работата с език за програмиране (С++) може да започне най-рано в четвърти-пети клас от ниво А1 (начинаещи) и продължава с нива за напреднали (до С1 - кандидат-професионалисти).
Групите са до осем души. Държим на активното участие на всеки. Заниманията са два часа и половина на седмица през цялата учебна година. Цената е 240 лв. на месец. Инвестицията ще носи ползи цял живот, а ще се изплати още с първата заплата. Работим на място в София, Варна, Пловдив и онлайн. Начало 1 октомври, записване на www.ANT.bg
Инвестиции в изпрeварващо образование