Министерството на туризма вече има идеи за бюджета за идната година

Министерството на туризма вече има идеи за бюджета за идната година

Министерството на туризма вече има идеи за бюджета за идната година
Министерството на туризма е подготвило списък с четири предложения за бюджета за следващата година и съпътстващите го обичайни промени в данъчните закони. И този път не е известно кога законите ще бъдат приети заради прогнозираната невъзможност да се състави редовно правителство, предвид резултатите от изборите.
За всяко от предложенията е достатъчно наличието на работещо Народно събрание, уточнява служебният министър на туризма Илин Димитров, цитиран от пресцентъра му.
"След изборите е време да проверим дали обещанията на партиите за приоритетен сектор туризъм ще бъдат изпълнени и дали в 48-ото Народно събрание политическите сили ще застанат зад думите си", допълва той.
Една от идеите е намалената ставка на ДДС на 9% да бъде превърната в постоянна. Тя бе приета заради пандемията в услуга на ресторантьорите, които месеци наред нямаха право да работят.
Второто предложение на Министерството на туризма е бюджетът за реклама да бъде повишен на 100 млн. лв. За сравнение - за тази година по това перо ведомството разполага с 18 млн. лв. Целта на петкратното увеличение е "за да може министерството да работи върху утвърждаването не само на дестинацията, но и за изграждането на разпознаваем бранд "България", с адекватна за целта реклама".
Димитров дава пример с Гърция, чийто бюджет за реклама е 250 млн. лв., Турция - над 410 млн. лв., които са преките конкуренти на България конкретно в летния туризъм.
"При одобрение в Народното събрание ще започнем веднага консултации с бизнеса и НПО сектора в страната. Ще се допитаме и до международни компании. Критично важно е да изработим правилна рекламна стратегия, която да се базира на даденостите ни, а това са море, планина, ски, култура, история, минерални води, вино, приключения, прекрасна храна", посочва Димитров.
Министерството на туризма е изпратило писмо до Европейската комисия за възможностите за подкрепа на туроператорите, подобно на мярката, популярна като "35 евро на седалка", и очаква отговор. Тя се отпуска на туроператорите, които предлагат чартърни полети за ваканция в България, като има редица изисквания към тях. В началото на лятото например бе въведено изискване за лимит на пази помощ, като изчислението е за целия Европейски съюз. Това означава, че големите туроператори с дейност в повече от една страна, които са получили такава помощ вече и тя надхвърля 2.3 млн. евро, техните поделения в България не могат да я ползват.
Добавена е и възможността за подобно субсидиране на автобусните пътувания.
Другата необходима мярка е да останат помощите за тока за бизнеса, като се добавят и за газ и безакцизно гориво за нафтовите стопанства на хотелите.
Министерството посочва, че всички мерки са съгласувани с национално представените организации от бранша и са "критично важни" за оцеляването и развитието на сектора.