Инициативата "Светилник" подарява химни на училища в шест общини

Инициативата "Светилник" подарява химни на училища в шест общини

Снимка: Музикаутор
Снимка: Музикаутор
До 25 октомври шест училища от общините София-град, Кюстендил, Благоевград, Стара Загора, Карлово и Казанлък могат да кандидатстват за свой химн във второто издание на инициативата на "Музикаутор" - "Светилник".
През миналата учебна година свои химни получиха шест столични училища - 81 СУ "Виктор Юго", 19 СУ "Елин Пелин", 108 СОУ "Никола Беловеждов", 153 Спортно училище "Неофит Рилски", 171 ОУ "Стоил Попов" и Специалното училище за ученици с нарушено зрение "Луи Брайл". Парите за първото издание на "Светилник" идват от културния фонд на "Музикаутор" и са предвиждали създаването на пет химна, но две от училищата при конкурса са събрали еднакъв брой точки и така се раждат първите шест училищни химна. Сега парите идват и от дарители, като първият от тях е "УниКредит Булбанк".
Творчески екипи от професионални музиканти с участието на учители и ученици създават музиката и текстовете на химните, а в звукозаписите и видеоклиповете участват деца от училищата, вокални състави, оркестърът на музикалното училище "Любомир Пипков" и негови ученици, както и известни личности, сред които Орлин Горанов - възпитаник на 19 СУ "Елин Пелин", и Стойка Кръстева, завършила 153 Спортно училище "Неофит Рилски".
"Като родител, винаги съм се удивлявал как на първия учебен ден отсъства усещането за сплотеност - тази, която ни кара да съпреживяваме момента заедно. Вълнението е общо, но не е споделено", каза пред "Дневник" изпълнителният директор на "Музикаутор" Иван Димитров за зараждането на идеята за проекта.
Идеята за него е била прегърната от БТА, столичното музикално училище, както и НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", чиито студенти са създали видеоклипове към химните. В хода на инициативата в помощ са се включили Алиансът за развитие на творческите сили, Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Би Ти Ви, БНР, а във второто издание - "Филмаутор", "Артистаутор", Асоциацията на професионалните фотографи, както и "Кю Мюзик Медия Груп".
По думите на Иван Димитров химнът е символ, инвестиция в бъдещето, в децата и техните ценности. "Няма как да живеем в мир, сътрудничество, толерантност и стремеж за развитие, ако не ги възпитаме. Ето защо за нас е много важно училищата, които кандидатстват, да са готови да се впуснат в това творческо пътешествие, като осъзнават неговите значение и стойност", каза той.
В условията за участие и оценка на кандидатстващите училища предимство имат тези, които стимулират музикалните занимания на децата, например имат инструментален или вокален състав. Специална роля в избора на училищата ще имат и дарителите, които могат да бонифицират свой фаворит.
Стремежът на "Музикаутор" е инициативата да се превърне в общонационална, като в нея се включат бизнеси, които припознават нейните ценности, и всеки от тях се превърне в дарител на химн на едно училище, каза Димитров.