Макроданни съживиха търговията
Допълнително настроение се внесе и след като "Ситигруп" повиши оценката си за книжата от авиационния сектор.
На корпоративния фронт най-голямата верига магазини на дребно в света "Уол Март" (Wal-Mart Stores) обяви за пръв път от 10 години насам спад в печалбата си за второто тримесечие.
Нетната печалба на компанията за второто тримесечие спадна с 35 на сто до 2.08 млрд. долара спрямо същия период на миналата година. Последният път, когато печалбата на компанията отбеляза спад, беше през четвъртото тримесечие на 1996 г. Слабите резултати са поради разходите по продажбата на германското подразделение на компанията на стойност 863 млн. долара на "Метро". Негативният резултат доведе до понижение на книжата на "Уол Март" с 2 на сто.
В същото време най-голямата верига магазини тип „направи си сам" в САЩ - "Хоум депо" (Home Depot), отчете 5.3% повишение на печалбата си за второто тримесечие на годината в резултат на силно нарастване на продажбите за периода. Печалбата на компанията за тримесечието, завършващо на 30 юли, е 1.86 млрд. долара. От компанията прогнозират, че ръстът на продажбите и печалбата за финансовата 2006 г. ще бъдат в долните граници на прогнозите.
Въпреки това акциите на "Хоум депо" се покачиха с 2.3%.
На Уолстрийт индексът Dow Jones увеличи стойността си с 0.86% до ниво от 11 192.96 пункта, NASDAQ добави 1.57%, като стигна до ниво от 2101.54 пункта, а S&P 500 регистрира покачване от 1.02% до ниво от 1281.16 пункта.
Акциите на японските пазари поеха в различни посоки и във вторник. Инвеститорите се лутаха между печалбите във финансовия сектор и загубите в миннодобивния, като в Токио индексът Nikkei 225 намали стойността си с 0.26% и затвори на ниво от 15 816.19 пункта.