Хазартът вика хвани хазартната реклама

Хазартът вика хвани хазартната реклама

Съдейки по количеството реклами в телевизионния ефир и онлайн пространството, хазартният бизнес в България процъфтява
Съдейки по количеството реклами в телевизионния ефир и онлайн пространството, хазартният бизнес в България процъфтява
От вече близо един месец българският рекламен блок не е особено разнообразен. Двете най-големи медийни групи - "бТВ медиа груп" и "Нова броудкастинг груп", заедно с обществената БНТ ежедневно предоставят огромна част от рекламното си време на хазартни компании, които агитират публиката с новите си игри, бонуси и награди. Поводът е световното първенство по футбол, а причината - големите бюджети, които се стичат към телевизиите, и бездействието на държавата и по конкретно на Националната агенция за приходите (НАП), която продължава да си затваря очите за нарушаването на Закона за хазарта. Защото и преди световното първенство, и след него пряката реклама на хазартни игри е забранена. Масираното нарушение има и важен страничен ефект - той допълнително засилва и без това много популярното усещане за беззаконие.
Видно от количеството реклами в телевизионния ефир и онлайн пространството, хазартният бизнес в България процъфтява. В настоятелните си опити да привличат повече хора да залагат парите си компаниите тестват търпимостта на зрителите, а и на държавата, като последната, изглежда, има такова в изобилие.
Близо месец след началото на рекламната инвазия покрай световното първенство се задействаха някои български институции. Сред тях беше Съветът за електронни медии (СЕМ), който в началото на седмицата организира дебат с представители на хазартния бизнес. В опит първи да вземат мерки, за да бъде избегнато налагането на по-сериозни такива, от Българската гейминг асоциация представиха проект за саморегулация. Той включва редица новогодишни обещания като да спрат да рекламират в тв ефира между 5 и 18 ч. Освен ако не се излъчва спортно събитие:-) Те предлагат още да спрат да съобщават в рекламите си размера на джакпоти, бонуси и награди - всъщност единствената разрешена от закона реклама. В рекламите да не участват лица под 23 години - всички популярни личности в клиповете им в момента са над тази възраст. В допълнение браншът обещава да включва призиви за отговорно залагане във всяка външна или тв реклама.
Парадоксът идва от там, че хазартните компании предлагат мерки за рекламите им, които иначе продължават да са забранени от закона. През това време контролният орган НАП подновява регистъра, в който хора, уязвими към хазартните игри, сами да се вписват с цел да се ограничи участието им в залагания. Всичко това звучи като всеки да се спасява сам.

Сирма Пенкова е единственият журналист в България, който следи конкретно рекламния и маркетингов бизнес в страната, а понякога и извън нея. Когато ѝ остане свободно време от света на рекламата, прави репортажи от ромски махали, села, местни бизнеси и не само. Интересът към модата върви без нужда от допълнително обяснение. Един от тримата водещи на „Гласът на Капитал“. Има двоен бакалавър по икономика от Софийския университет и университета в Лил, както и една година в университета в Тулуза. Твърди, че е 179 см, но по всяка вероятност преувеличава с (поне) 4-5 см.