Мърдок иска да купи метеорологична телевизия
Медийната компания на Рупърт Мърдок "Нюз корпорейшън" е един от възможните собственици на американската кабелна телевизия "Уедър чанъл" (Weather Channel), съобщи в. "Ню Йорк таймс". Според източниците на изданието стойността на сделката може да надмине 5 млрд. долара.
"Ню Йорк таймс" твърди, че освен "Нюз корпорейшън" в наддаването за "Уедър чанъл" ще се включат и телевизионната мрежа NBC, както и "Комкаст", която е американски лидер сред телевизионните кабелни оператори и доставчици на интернет.
Говорител на "Лендмарк къмюникейшънс" (Landmark Communications) - компанията, собственик на "Уедър чанъл", не беше открит от изданието за коментар, но според близки до корпорацията източници медийната група вече е наела "Джей Пи Морган" като свой съветник по продажбата на кабелната мрежа. Сделката е част от преструктуриране на "Лендмарк", което е свързано и с продажбата на други дъщерни дружества. Освен с телевизия компанията се занимава и с издателска дейност и информационни услуги.
Допреди десет години "Уедър чанъл" се славеше сред американското население като една от най-скучните телевизии в страната, затова и аналитиците бяха скептични по отношение продажбата на компанията. Телевизионната мрежа обаче разшири диапазона от предлагани предавания, прогнози и анализи на метеорологична тема, с което привлече нова аудитория (голям принос за това имаше нарастващият брой природни бедствия и пораженията от тях). "Уедър чанъл" си осигури и добри приходи от реклама, а към края на миналата година уебсайтът на компанията се нареди сред 20-те най-големи медийни сайта в САЩ с 32 млн. уникални посещения в рамките на ноември. Според агенцията Nielsen/NetRatings това е повече от уникалните посещения в сайта на Си Ен Ен.