Смисълът от политическото говорене в предизборните кампании

Смисълът от политическото говорене в предизборните кампании

Разговаряме с Радослав Бимбалов, комуникационен специалист и съосновател на агенцията The Smarts.
Разговаряме с Радослав Бимбалов, комуникационен специалист и съосновател на агенцията The Smarts.
"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Политическите партии разполагаха с един месец преди изборите, за да убедят българите да гласуват за тях. В този период те използваха всички възможни комуникационни канали и похарчиха общо 2.4 млн. лв. за реклама в медиите или повече от два пъти по-малко в сравнение с изборите през октомври 2022 г., според мониторинга на Института за развитие на публичната среда от страницата "Отворен парламент". Въпреки разликата в инвестираните средства резултатите от гласуването не бяха много по-различни.
В рамките на кампаниите си пък нито една партия не успя да се отличи в морето от еднотипни билбордове и лишени от смисъл и стойност дебати в медиите. Липсата на смелост и творчество в кампаниите доведе и до най-високото ниво на протестен вот с действителни гласове на парламентарни избори от създаването на полето "Не подкрепям никого" в бюлетините - общо 108 842 души, които в неделния ден са отишли до избирателните секции, но не са дали гласа си за никого. Ако беше вот за политическа сила, той щеше да ѝ отреди шесто място с група от 11 депутати.
От другата страна са близо 60% от българите, които имат право да гласуват, но не са го направили. Въпреки ниската избирателна активност, и при тези избори, липсваше кампания, която да мотивира гласуването.
В този епизод на "Гласът на Капитал" разговаряме със съоснователя на комуникационната агенция The Smarts Радослав Бимбалов за предизборните кампании на партиите, резултатите от тях и имаха ли комуникационна стратегия кандидатите.
Ще чуете още и:
  • Какво могат да постигнат за един месец партиите и към коя аудитория трябва да насочат посланията си?
  • Защо липсват комуникационни специалисти, които да консултират политиците?
  • Каква е ролята на медиите в предизборните кампании?
  • 1X
  • 1.2X
  • 1.5X
0:00
0:00

Смисълът от политическото говорене в предизборните кампании