Бизнесмен от Хонконг потвърди плановете си да инвестира в отбор от Формула 1

Бизнесмен от Хонконг потвърди плановете си да инвестира в отбор от Формула 1

Бизнесмен от Хонконг потвърди плановете си да инвестира в отбор от Формула 1
Reuters
Базираният в Хонконг милиардер Калвин Ло потвърди плановете си да инвестира в нов отбор от Формула 1 за 2026 г. Той анонсира подобни намерения още през декември 2022 г., когато съобщи че разглежда какви са финансовите изисквания.
Правилата във Формула 1 ще се променят през 2026 г., като тогава ще могат да влязат и нови доставчици на двигатели. Засега е обявено влизането на "Ауди", както и завръщането на "Форд".
Ло, който вече е финансово ангажиран с "Уилямс", иска да увеличи представителството на Азия в моторните спортове.
"Финансовата част, вярвате или не, за мен всъщност не е най-големият проблем", коментира бизнесменът пред "Ройтерс". "Всъщност сложно е събирането на цялата експертиза - механиците, целият екип в едно звено".
"Така че в момента има няколко възможности, които се появиха и и ние разговаряме доста сериозно с няколко отбора".
Макар че не потвърди за кои отбори се отнася това, той изключи всякакво участие съвместно с "Андрети моторспорт". Американската компания опитва да влезе във Формула 1 в партньорство с автомобилния производител "Кадилак".
Крайният срок, в който новите отбори трябва да заявят интерес, е 30 април, въпреки че Калвин Ло предположи пред "Ройтерс", че този срок може да бъде отложен за май.
Ло заяви, че един потенциален отбор, с който е разговарял, вече е подал заявление, а друг "все още се занимава със своите неща зад кулисите".
"Аз просто съм тук и чакам, разглеждам докладите, гледам числата, уверявам се, че всичко изглежда добре в дългосрочен план", добави той.
Всеки отбор ще трябва да плати 200 млн. долара такса срещу разводняване, за да се присъедини към Формула 1, въпреки че многобройни доклади сочат, че настоящите участници искат да увеличат тази сума до 600 млн. долара.
Ло изрази недоволство и от факта, че Формула 1 обръща толкова внимание на САЩ. Според него Азия е пренебрегната за сметка на американския пазар.
"Има само две състезания в Азия - Япония и Сингапур. Мисля, че има много повече азиатски играчи, инвеститори, които искат да навлязат в този спорт - повече, отколкото някога сме си представяли", каза още бизнесменът.
Той обаче не спомена голямото присъствие на Формула 1 на Арабския полуостров със състезания в Бахрейн, Саудитска Арабия, Катар и Абу Даби.