Министър Шишков чака извинение от Борисов, иска проверка на още един от любимите му обекти

На живо
Заседанието на Народното събрание

Министър Шишков чака извинение от Борисов, иска проверка на още един от любимите му обекти

Бойко Борисов инспектира строежа на бул. "Васил Левски" на 30 април 2019 г. Това е един от обектите в града, с които той много се гордее
Правителствена пресслужба
Бойко Борисов инспектира строежа на бул. "Васил Левски" на 30 април 2019 г. Това е един от обектите в града, с които той много се гордее
Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков ще поиска проверка на реконструкцията на бул. "Васил Левски" във Варна, съобщи той пред Би Ти Ви. Поводът е поредна авария на водопровод, който е в близост до старата част на булеварда.
Тръбата, захранваща с вода части от Варна и комплекс Златни пясъци, аварира снощи, като наводни булеварда и нанесе сериозни щети на намиращата се в близост до него улица "Петър Скорчев". Това е втора авария на изградения през 2006 година магистрален водопровод, който има гаранция за експлоатация от 50 години. Тръбата се намира на повече от два километра от новата част на бул. "Васил Левски", който беше един от любимите проекти на бившия премиер Бойко Борисов в града.
По груби изчисления реконструкцията на бул. "Васил Левски" във Варна, която завърши през 2019 година, струва на данъкоплатците около 38 млн. лв. на километър. Това е повече от изграждащите се лотове на автомагистрала "Хемус", където километър струва средно около 9-10 млн. лв.
Въпреки това булевардът се наводни на няколко пъти още в първите месеци на своята експлоатация, имаше и срутвания по трасето на градската магистрала на Варна. "Васил Левски" се прочу и с това, че заради калпав проект мина през една от трибуните на стадион, а едно от кръговите е елипсовидно и с наклон. Проектът влезе и в шестото издание на "Черна книга на правителственото разхищение" заради това, че е препроектиран набързо, изпълнен некачествено и открит за движение преждевременно без необходимите книжа за пускането му в експлоатация.
Коментирайки последната авария, министър Шишков заяви, че вероятно проектът за булеварда е направен набързо и е имало бързане при неговото завършване. "Ремонтът е на стойност 120 млн. лв. Може да има проблем и в проекта, и в качеството на строителството. Проблемите в общините и държавата, когато говорим за строежите, са много сходни", обясни арх. Шишков.
Чака извинение от Борисов, за да не го съди
С новата си проверка той със сигурност отново ще предизвика гнева на Бойко Борисов. По време на предизборната кампания лидерът на ГЕРБ и бивш премиер атакува остро регионалния министър заради оповестяваните от него констатации за проверки на извършени по времето на управлението на ГЕРБ пътни ремонти - изграждането на Северната скоростна тангента, магистрала "Хемус" от изхода на София до Гара Яна и т.н. При инспекциите, направени чрез взимане на проби от настилката, бяха открити по-тънък слой асфалт от предвиденото и нарушения на технологичните норми.
До края на седмицата се чакат резултатите от повторните проверки, направени със специализиран уред, наречен георадар. Заради предварителните констатации се самосезира и прокуратурата.
На няколко пъти Борисов нарече Шишков "убиец", аргументирайки се с това, че като главен архитект на район "Триадица" носи вина за инцидента, при който ток от кабел до светофар уби 16-годишно в района на болница "Свети Иван Рилски" (още по темата тук). След случая Шишков подаде оставка от поста, но днес обясни, че няма как да е виновен за станалото, защото се касае за незаконно строителство. На въпрос дали ще съди Бойко Борисов, както се закани, днес отговори, че първо ще види дали "Борисов ще намери сили в себе си да се извини".
"Бях учуден от поведението от Бойко Борисов, ще изчакам да се запознае със случая, заради който ме нарече убиец. Става въпрос за незаконно строителство, което не отговаря на нормите. Никога не съм викан от прокуратурата по случая", обясни днес Шишков.
Инспекциите продължават
Той каза още, че продължават инспекциите на пътни обекти, изграждането на които е започнало или завършило по време на управлението на ГЕРБ. В събота с георадар, който да покаже каква е дебелината на асфалта и дали са спазени технологичните норми при строежа, е проверена магистрала "Тракия" в участъка от Чирпан до Стара Загора. Ремонтът приключи през 2021 година, но се оказа, че всъщност е незаконен, защото е бил основен, а при поръчката не е обявен за такъв.
"Веднага след това имаме идея да направим проверка и на участъците на магистрала "Европа" от Драгоман до Калотина, които ще пуснем през май", каза още регионалният министър. Той припомни, че заради некачествено строителство се налага ремонт на Северната скоростна тангента, магистрала "Тракия" от Стара Загора до Ямбол и на магистрала "Хемус" от изхода от София до Гара Яна.
Не би останал министър в редовен кабинет
В отговор на въпрос Иван Шишков обяви, че не би останал на поста регионален министър в редовно правителство. "Категорично не бих се включил в един редовен кабинет, защото не искам да влизам в договорки с политици. Редовните правителства носят желанието на определени партии да извършат определени дейности в съответното министерство. Служебният кабинет обслужва единствено и само интереса на държавата, а не на партия", аргументира се министърът.
Цялото интервю на министър Иван Шишков вижте във видеото