Фандъкова предлага общината да купи камери на КАТ, реши светофари да работят нощем

Фандъкова предлага общината да купи камери на КАТ, реши светофари да работят нощем

Фандъкова предлага общината да купи камери на КАТ, реши светофари да работят нощем
Столична община е готова да купи и дари на КАТ допълнителни камери за засичане на скоростта в града, каза кметът Йорданка Фандъкова, цитирана от БТА. Тя посочи, че в момента едва три камери следят за нарушения в рамките на столицата, като две от тях са купени от общината.
Изказването е по повод на катастрофата, при която шофиращ с висока скорост водач блъсна и уби двама младежи на пешеходна пътека на бул. "Сливница" в нощта на 8 май.
Столичният общински съвет свика извънредна сесия на 12 май (петък) заради катастрофата. По покана на председателя Георги Георгиев и Фандъкова на сесията ще присъстват министърът на вътрешните работи Иван Демерджиев и главният секретар на МВР Петър Тодоров. Те ще дадат повече информация за катастрофата
Фандъкова пое ангажимент общината да изпълни всичко, което съветват експертите, и призова, първият законопроект, който парламентът разгледа, да е за движението по пътищата.
По думите на кмета "Пътна полиция" има достъп до системите за видеонаблюдение на Столична община постоянно.
През октомври 2022 г. Георги Георгиев обяви идеята общините да поемат контрола, налагането на глоби и събирането на средствата от тях при три нарушения на пътя: преминаване на червен светофар, превишена скорост и каране в насрещното движение. Впоследствие се оказа, че общината има около 600 камери, монтирани на ключови за трафика места, но те няма да могат да покрият засичането на тези нарушения на пътя.
Пак за светофарите 18 години по-късно
Фандъкова съобщи, че независимо от всякакви правила и комисии е разпоредила да се възстанови работата на светофарите през нощта на бул. "Сливница". По информация от Димитър Марковски, адвокат на обвиняемия за катастрофата, светофарите са били с мигаща жълта светлина.
"Чакам съответните процедури да минат и да се възстанови дейността на светофарите и по другите булеварди", каза още кметът.
Изключването на обичайния режим на светофарите след полунощ е практика на редица кръстовища в София. Искане тя да бъде прекратена отправят таксиметрови шофьори пред тогавашния независим кандидат за кмет и настоящ лидер на ГЕРБ Бойко Борисов още през 2005 г., пише "Медиапул".
През 2013 г. в града започна проект за въвеждане на интелигентна трафик система с "умни светофари", които да намалят времето за пътуване, като засичат натовареността на кръстовищата. За него бяха платени десетки милиони, пише "Капитал" в материал, проследяващ историята на проекта.