Туроператорите очакват ръст на холандския пазар

Туроператорите очакват ръст на холандския пазар

Над 25 на сто е ръстът на холандския туристически пазар през 2007 г. спрямо предходната година, а очакванията на големите туроператори са, че тази година пак ще има увеличение, показа проверка на "Дневник". Това е причината компаниите в туристическия сектор да определят холандския пазар като потенциален за българския туризъм.
Според официалната статистика на агенцията по туризъм през първите девет месеца на миналата година в страната са пристигнали над 70 хил. холандски туристи, което е с близо 30 на сто повече от същия период на миналата година. Според информацията на големите туроператори ръстът при организираните туристи е около 25 на сто.
Определено има завишен интерес към България от страна на холандските туристи, каза Христо Колев, който е представител на туроператора "Томас Кук" за България. През миналата година компанията е довела близо 9800 холандски туристи у нас, което е с 28-29 на сто повече от предходната година.
През лятото на 2008 г. за първи път в България ще пристигнат и холандски туристи с туроператора "Фърст чойз Холандия" (First Choice Netherlands), съобщи представителят на компанията за България Богдан Христов. Според резервираните чартърни седалки туроператорът планира да осигури 6 хил. туристи. Записванията до момента са около 1500. Това е добра тенденция, която дава основание да смятаме, че ще постигнем планираните резултати, каза Христов.
През миналата година групата ТУИ също доведе около 6 хил. холандски туристи в България.
И двата туроператора водят туристи само през лятото, като програмата започва в началото на май и продължава до октомври. По-голямата част от гостите идват, за да почиват на море. Малка част от тях се записват за обиколни програми с посещение на познатите забележителности - Велико Търново, Пловдив, Рилския манастир и т.н.
Основните туроператори, които предлагат почивка на холандските туристи в България, са ТУИ с двата туроператора - "Арке райзен" (Arke Reisen) и "Холанд интернешънъл" (Holland International), "Томас Кук Холандия" (Thomas Cook Netherlands), "Го го турс" (Go Go Tours), "ОАД Райзен" (OAD Reisen) и "Олимпия райзен" (Olympia Reisen).
През 2005 г. в Холандия беше открито българско туристическо бюро със седалище в Ротердам, което има за цел да рекламира страната като туристическа дестинация и да дава подробна информация за възможностите за почивка у нас. Информационният център е сред първите бюра в чужбина, които имат за цел да привличат интереса на туристите. Информация от него е качена и в интернет мрежата на адрес www.bulgaarsverkeersbureau.nl.