Чатбот отговаря на стандартни въпроси в кол-центровете на ИКЕА

Шведската компания за производство и продажба на мебели ИКЕА (IKEA) обучава служителите в кол-центровете си в познания по интериорен дизайн, така че да могат да оказват компетентна помощ на клиентите, докато в същото време чатбот с изкуствен интелект, наречен "Били" (Billiе), ще бъде ангажиран да отговаря на по-стандартните запитвания, съобщи "Ройтерс".
През април ИКЕА разшири услугите си за интериорен дизайн в Великобритания и САЩ - стъпка, която преди това вече започна в части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и др.
В Обединеното кралство клиентите плащат 25 паунда ($31.44) за 45-60 минути видеоразговор за съвети за интериорен дизайн и списък с предложени продукти и могат да платят 125 паунда за провеждането на три консултации за дизайн на работно пространство, етажен план и 3D визуализации.
Холдинговата компания "Инка" (Ingka Group), която управлява повечето от магазините на компанията, обви, че е обучила 8500 служители в кол-центрове като консултанти по интериорен дизайн от 2021 г. насам, докато чатботът "Били", стартиран същата година с име, вдъхновено от гамата библиотеки Billy на ИКЕА, е обработил 47% от запитванията на клиенти към кол-центровете през последните две години.
"Ангажираме се да засилим компетентността на колегите чрез учене през целия живот и развитие и преквалификация, както и да ускорим създаването на нови работни места", каза Улрика Бисерт, глобален мениджър за персонала в "Инка".
Запитана дали увеличеното използване на изкуствен интелект ще доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, Бисерт каза, че такъв процес в момента не се наблюдава.

Изкуственият интелект е причина за 5% от съкращенията в САЩ през май
Продажбите по телефона или видео на продукти и услуги чрез дистанционния канал за интериорен дизайн на "Инка" са донесли приходи от 1.3 милиарда евро през финансовата 2022 г., което е 3.3% от общите. От "Инка" посочиха пред "Ройтерс", че имат за цел да увеличат този дял до 10% до 2028 г., за да се харесат и на по-младите си клиенти.
За сравнение, онлайн продажбите на продукти чрез уебсайта на ИКЕА са около 9.9 милиарда евро (25% от общите продажби.