На първа страница пише "Посвещава се на Мосю Дал" /"À Monsieur N. Dahl"/, всъщност д-р Николай Дал е интернист, който е изучавал хипноза. Рахманинов започва ежедневни посещения при него през януари 1900 г. с цел да възстанови съня си и да композира концерт за пиано - "Ще започнете своя концерт... ще работите с голямо улеснение... концертът ще бъде отличен...".
И наистина след пътуване до Крим и Италия, през което скицира бъдещия концерт, той създава опус 18 /концерт за пиано и оркестър №2/! Премиерата е на 9 ноември, 1901, като пет дни преди това изпада в паник-атака, мислейки, че торбата е слаба и ще бъде пълен провал, но действителността го опровергава.
Бетовен описва появата на кукувицата и пъдпъдъка в бавното част на своята Пасторална симфония като "повече израз на чувство, отколкото рисуване", а Воън Уилямс казва за Лондонската симфония, че "музиката е предназначена да бъде самоизразителна и трябва да се извисява и снижава като "абсолютна" музика". Може би по повод предположенията, че повече "рисува" картини от Лондон - на две места се разпознаваме Уестминстърските камбани /пролог и епилог/, а в Скерцото - орган и улични песни.
Нов симфоничен оркестър завършва 32-ия сезон
Диригент Петко Димитров
Солист Лора Чекоратова
В програмата:
Сергей Рахманинов Концерт за пиано и оркестър №2, до минор, оп. 18
Ралф Воън Уилямс Симфония 2 ("Лондонска")
Петко Димитров - възпитаник на Мичиганския университет
Лора Чекоратова - първия български докторант на Джулиард скул, Ню Йорк
Да си върнем музикалните таланти на България!
С подкрепата на Национален фонд "Култура"