"ТЕРЕМ" се отказа да ремонтира двигателите на МиГ-29, ще ги обновява полска фирма

"ТЕРЕМ" се отказа да ремонтира двигателите на МиГ-29, ще ги обновява полска фирма

Обновяване на изтребител МиГ.29 в полските заводи.
Обновяване на изтребител МиГ.29 в полските заводи.
Спечелилият обществената поръчка за ремонт на шест двигателя на МиГ-29 холдинг "ТЕРЕМ", който обединява българските военно-ремонтни заводи, се отказва от изпълнението на обществената поръчка, предаде БТА. При това положение обновяването им ще се извърши от полската Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr2 S.A.
"ТЕРЕМ - ХОЛДИНГ" ЕАД спечели обществената поръчка с уговорката, че самият ремонт ще бъде направен от украинския Луцки ремонтен завод "Мотор". Това трябваше да стане срещу 15.490 млн. лв. без мито и ДДС.
Офертата на поляците е за 18 682 088,16 лева без мито и ДДС, при положение, че Министерството на отбраната беше готово да даде до 16 млн. лв.
Министерството на отбраната обяви обществена поръчка за ремонт на шест двигателя за самолети МиГ-29 през април. Предметът ѝ включва извършване на основен/капитално-възстановителен ремонт на шест двигателя за МиГ-29 за възстановяване на техния междуремонтен ресурс и междуремонтен срок на служба.
Срокът за изпълнение на ремонтните дейности на всеки един двигател не трябва да бъде по-голям от девет месеца.
Преди два дни министерството на отбраната прекрати процедура за възлагане на обществена поръчка за доставка на шест ремонтирани двигателя за МиГ-29. Тя започна на 6 март при прогнозна стойност 26.4 млн. лв. с ДДС. Основанието за решението е, че не е подадена нито една оферта.
Ресурсът на българските МиГ-29 се очаква да изтече в края на годината. Затова и Министерството на отбраната води преговори за нови двигатели или за ремонта им още от началото на 2022 г. Целта е самолетите да могат да се използват за охрана на въздушните граници на страната до пристигането на американските изтребители F-16. Първите машини се чакат в началото на 2025 г.
България вече получи два обновени двигателя от Полша, като така се осигури боеготовността на един МиГ-29. Те също бяха реновирани от Wojskowe Zakłady Lotnicze. Всеки от ремонтираните мотори би трябвало да изкара 7.5 г., като заводската гаранция е 100 летателни часа.
Точно 7 г. пък са необходими, за да може България да получи и последния от поръчаните 16 изтребителя F-16.