Срокът за рекламация при висока изравнителна сметка за парно е до 31 август

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

Срокът за рекламация при висока изравнителна сметка за парно е до 31 август

Срокът за рекламация при висока изравнителна сметка за парно е до 31 август
Абонатите на топлофикациите могат да направят рекламация на изравнителната сметка, която засега е информационна и още не се плаща на каса. Срокът за рекламации към фирмите топлинни счетоводители е до 31 август , обясни Кремен Георгиев, председател на Асоциацията на топлофикационните дружества в България пред БНР.
Рекламация има смисъл да правят предимно абонати, които не са осигурили достъп за пряко отчитане на показанията на топломерите. Останалите граждани могат да сверят данните и ако има грешка, също могат да поискат проверка и корекция.
На практика голяма разлика в изравнителната сметка спрямо миналата година се получава основно при по-голямо потребление през следващия (отчетния) отоплителен сезон, обясни Георгиев. Посочената сума е без ДДС, което е 20%, добави той.
При повреден топломер трябва да се уведоми топлинният счетоводител, който единствен може да го смени, но плащането на новия е от абоната.
Новите са с дистанционно отчитане и няма нужда вече да идва в дома служител на фирмата-топлинен счетоводител. Ако всички апартаменти си сменят уредите с новия вариант, тогава изравнителни сметки няма вече да има, увери Георгиев. Но докато в сградата има апартаменти със сегашните топломери, ще се издават и изравнителни сметки за всички абонати.
До 2027 г. е срокът, в който трябва изцяло да се подменят сегашните топломери с дистанционни, напомни Георгиев. Той отбеляза, че топлофикационните дружества би трябвало да предлагат тези уреди на изплащане и някои го правят.