Продажбите на COVID ваксини се сриват, "Пфайзер" свива разходите

Продажбите на COVID ваксини се сриват, "Пфайзер" свива разходите

Проджабите на ваксината срещу коронавирус на "Пфайзер" са спаднали с 83% през второто тримесечие, но компанията очаква ръст през есента, когато заболеваемостта се увеличи
Reuters
Проджабите на ваксината срещу коронавирус на "Пфайзер" са спаднали с 83% през второто тримесечие, но компанията очаква ръст през есента, когато заболеваемостта се увеличи
Фармацевтичният гигант "Пфайзер" заяви, че планира операция за намаляване на разходите, ако ваксината срещу COVID-19, разработена съвместно с "Бионтех", и антивирусното лечение срещу коронавируса продължат да се представят под очакванията през следващите месеци поради спадащото търсене.
Според американската компания повече яснота за бъдещия размер на пазара на COVID ще има през есента, когато нивата на заразяване се повишат, съобщава "Ройтерс".
Главният изпълнителен директор "Пфайзер" Алберт Бурла каза, че нивата на ваксиниране срещу COVID-19 тази есен трябва да са добър предсказател за това как ще изглеждат годишните темпове занапред, като ако компанията успее да пусне комбинирана ваксина за коронавирус и грип или респираторен синцитиален вирус, "това ще увеличи нивата на ваксиниране".
Ако ваксинациите срещу COVID са много ниски тази година, компанията ще намали инвестициите си за изследване на вируса и разработките, включително за комбинирани ваксини, като част от плана си за разходи, каза Бурла.
Акциите на "Пфайзер" паднаха с около 0.7% във вторник след обявяването на резултатите за полугогодието. Акциите на конкурентните производители на ваксини "Модерна" и "Новавакс", които разчитат много повече на своите ваксини срещу COVID-19, за да стимулират приходите, спаднаха съответно с 2.9% и 5.2%.
Продажбите на ваксината срещу COVID-19 "Коминарти" на "Пфайзер"/"Бионтех" намаляха с 83% до 1.49 милиарда долара през второто тримесечие, но надминаха прогнозите на анализаторите за 1.40 милиарда долара.
Продажбите на антивирусно лечение "Паксловид" се сринаха с 98% до 143 милиона долара, под прогнозите за 1.08 милиарда долара на фона на ниски нива на разпространение на инфекцията в световен мащаб, пише "Ройтерс".
Заради слабите продажби на продуктите за COVID-19 "Пфайзер" намали очакванията си за приходи през 2023 г. с 1 милиард долара до $70 милиарда. Разочароващи засега са и резултатите от продажбите на ваксината срещу респираторен синцитиален вирус, която все още не е разрешена за всички предвидени възрастови групи, и новото лекарство срещу рак Talzenna.
Общите приходи на компанията за второто тримесечие са намалели с 54% до 12.73 милиарда долара, което е под прогнозите на анализаторите за 13.27 милиарда долара.