Клиентите са най-силният мотив за развитието на марката "Брей!"

Клиентите са най-силният мотив за развитието на марката "Брей!"

Иван Чернев - председател на управителния съвет на "Каuflаnd Бългapия"
Иван Чернев - председател на управителния съвет на "Каuflаnd Бългapия"
Визитка

Иван Чернев е председател на управителния съвет на "Каuflаnd Бългapия" от февруари 2018 година. Управлявал е различни отдели в структурата на Kaufland в Германия и други държави. В България идва от мениджърска позиция в "Kaufland Словакия". Той е дипломиран икономист от Университета в Нидерайн, Германия.
Какво показват данните на Каuflаnd за интереса към марката "Брей!" - потвърждава ли се традиционното предпочитание на българските потребители да купуват продукти местно производство?
"Бpeй!" e пъpвaтa нaциoнaлнa coбcтвeнa линия xpaнитeлни пpoдyĸти нa "Каuflаnd Бългapия". Марката въплъщава нашата гаранция за качество с печат от българи за българи, произведена с много любов и отдаденост. "Бpeй!" e пpoдължeниe нa cтpeмeжa нa "Каuflаnd Бългapия" дa yтвъpждaвa пpoдyĸтитe c нaциoнaлeн вĸyc и тpaдициoннитe зa бългapcĸaтa тpaпeзa peцeпти. В тази марка вложихме много желание и страст и подбираме с огромно внимание всички производители, постигайки на пръв поглед невъзможното - безкомпромисно високо качество на достъпни цени. Πo тoзи нaчин ĸoмпaниятa пoдĸpeпя пpoизвeдeнитe в страната cтoĸи, а потребителите получават продукти с проверено качество.
Серията съдържа близо 120 артикула в традиционните за българската трапеза категории от кисели млека, сирена и кашкавали, през типичните месни деликатеси до тестени изделия, боб, леща и лютеница. Наскоро разширихме асортимента си от български свежи плодове и зеленчуци в собствената марка, като добавихме нови 8 артикула, между които топ продуктите за българската салата - розовият домат, краставици, репички, както и селектирани сочни ягоди и други горски плодове.
Колко голяма е разликата в интереса на потребителите към продукти от марката и аналогични извън нея?
За последната година отчитаме 60% ръст в продажбите на продуктите "Брей!". Непрекъснатото обогатяване на асортимента в продуктовата линия превръща "Брей!" в най-бързо развиващата се собствена марка в България за последните 5 години. А доказателство, че клиентите ни оценяват високо качеството на продуктите, които им предлагаме, освен с продажбите засичаме и чрез различни изследвания и анализи. За краткото време (3 години) откакто марката е на пазара, тя е носител на редица отличия, включително за "Продукт на годината" и "Любима марка". Сред най-отличаваните са лютеницата, морковите, кравето сирене, киселото мляко, точените кори за баница и айрянът. Високата оценка от страна на нашите клиенти е реалната мотивация зад огромното усилие, свързано с обогатяването на асортимента. В нашата работа клиентът е в основата на всичките ни решения и именно високата обратна връзка е тази, която ни мотивира да развиваме бранда.
Собствената марка на Kaufland бележи 60% ръст за 2023
Собствената марка на Kaufland бележи 60% ръст за 2023
С каква стъпка нараства броят на продуктите, предлагани под тази марка във времето?
Mapĸaтa реално се появи на пазара през 2020 г., но процесът по разработването й стартира 2 години по-рано с дълъг период на проучвания, изследвания, подготовка. Така че - когато представихме първите 61 продукта в 4 ключови категории, ние бяхме напълно сигурни в тяхното качество. В края на миналата година продължихме продуктовата експанзия в една изключително претенциозна и много важна категория - плодовете и зеленчуците, и днес те са над 15, в зависимост от сезона. Плановете са ни до края на годината да надвишават 20. Така общият брой на продуктите под марката "Брей!" е вече над 117, като всеки от тях е типичен за българската кухня. Целта ни е продуктите да стигнат 150 през 2024.
Това значи ли, че никога няма да има портокали "Брей!" например?
Категорично! Целта на нашата собствена родна марка е много ясна - да събира най-доброто съотношение цена - качество за типично български продукти. Това ни превръща в известен смисъл в "пазители" на родния вкус, а това в динамичните времена, в които живеем, е от изключително значение. В допълнение, когато клиентите ни влязат в някои от нашите магазини и в тях има има над 20 000 продукта, отличителната опаковка на продуктите "Брей!" помага те да бъдат намирани още по-лесно по рафтовете.
А как решавате кои продукти да се продават под тази марка?
Процесът не е сложен, но е дълъг. От една страна, както вече казах, е условието на самия бранд - продуктът да е типично български. Към това добавяме един много сериозен анализ, свързан с актуални тенденции във вкуса и предпочитанията, тъй като вкусът се мени във времето. Добавяме и дълъг процес на подбор на потенциален производител. Следват дегустации на мострите и изпипване на детайлите. Ние държим на детайлите и аз лично вярвам, че точно тази наша прецизност ни отличава. Особено много тя си личи при подбора на плодовете и зеленчуците. В селекцията ни влизат само най-познатите и предпочитани продукти, отглеждани при повишени условия за качество - от произхода на семената, почвата, напояването, логистиката. Производителите на плодове и зеленчуци "Брей!" са част от нашата уникална Програма за договорно изкупуване. Това е система от партньорски отношения между Kaufland и производителите, изградена на взаимно доверие и пълна прозрачност. При нея и двете страни знаят какво да очакват от крайния резултат на продукцията. От старта на програмата през 2019 г. сме сключили 98 договора, като една четвърт от тях са през изминалата година. Реализираната селскостопанска продукция в нашите магазини е 25 млн. бр./кг, а това възлиза на над 103 млн. лв. за българските производители.
Какви са предизвикателствата пред производителите, които отглеждат продукти от тази марка, в сравнение с тези на останалите?
Не бих ги нарекъл предизвикателства, а по-скоро условия. Критериите за качество са високи и не подлежат на коментар. За всеки продукт трябва да има сертификати за качество, включително и международния сертификат GLOBAL G.A.P. В допълнение, производителите покриват изискванията на социалноотговорния сертификат GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории. Правим и доста проверки на място, които да ни помагат да следим процесите, като оказваме пълно съдействие на производителите. В годините Kaufland се е доказал като надежден партньор на българските производители, така ще бъде и занапред.