Мета забранява политическата реклама, създадена с нейния изкуствен интелект

Компанията на Марк Зукърбърг "Мета Платформс" забранява на политически кампании и рекламодатели в други регулирани индустрии да използват нейните нови инструменти за създаване на реклами с генеративен изкуствен интелект, предаде "Ройтерс".
"Мета" публикува новите правила в помощния си център в отговор на предупрежденията на законодателите, че с тях може да се злоупотребява и могат да бъдат използвани за разпространението на дезинформация за изборите.
Стандартите на "Мета" за търговските съобщения, разпространявани в нейните платформи, забраняват съдържание, което е оценено като невярно и подвеждащо от партньорите на компанията за проверка на фактите, но не съдържат специални правила за съобщения, създадени с помощта на изкуствен интелект.

ЕС въвежда нови правила за прозрачност на политическата реклама в платформите
"Докато тестването на новите ни инструменти за създаване на реклами с генеративен изкуствен интелект в Ads Manager продължава, не позволяваме използването им от рекламодателите, които провеждат кампании, които се квалифицират като реклами за жилища, заетост или кредити или социални въпроси, избори или политика, или свързани със здравеопазването, фармацевтичните продукти или финансовите услуги.
Вярваме, че този подход ще ни позволи да разберем по-добре потенциалните рискове и да изградим правилните предпазни мерки за използването на генеративен изкуствен интелект в реклами, които се отнасят до потенциално чувствителни теми в регулирани индустрии", казва се в информационна бележка, приложена към няколко страници, обясняваща как работят инструментите.
Актуализацията на правилата идва месец след като "Мета" обяви, че започва да разширява достъпа на рекламодателите до инструменти, основаващи се на изкуствен интелект, които могат незабавно да създават фонове, корекции на изображения и вариации на рекламни послания в отговор на прости текстови заявки.
Първоначално инструментите бяха предоставени само на малка група рекламодатели, но до няколко месеца ще бъдат пуснат за всички рекламодатели в световен мащаб съгласно публично обявените планове на компанията.
През последните месеци "Мета" и други технологични компании се надпреварваха да пускат рекламни продукти с изкуствен интелект и виртуални асистенти в отговор на еуфорията около пускането на ChatGPT. Чатботът на OpenAI се превърна в нарицателно за този тип услуга, въпреки че не е единственият такъв продукт. Преди няколко дни Илън Мъск обяви, че разработваният от неговия нов стартъп xAI чатбот Grok в някои отношения е най-добрият чатбот, който съществува в момента. Засега обаче Grok е на етап затворена бета-версия с ограничен достъп на избрани потребители, които могат да го използват.
До момента технологичните компании почти не са коментирали и публикувано официално информация за предпазните мерки, които планират да наложат на тези системи. Това прави решението на "Мета" относно политическите реклами един от най-значимите избори на политика в индустрията, излизали наяве досега.