Изследване отчита по-бърз ръст на приходите за компаниите, доставящи на "Лидл"

Производителите, които работят с търговската верига "Лидл България", имат по-бърз ръст на приходите през последните 3 години от този в преработвателната промишленост като цяло. Веригата средно допринася за 11% от приходите на производителите, за отделни доставчици тя достига до 90%. Сред бизнесите има големи, утвърдени компании, но също и малки, които са получили шанс за развитие. Това са част от изводите в изследване на Института за пазарна икономика, който от няколко години отчита ефекта от работата на веригата на българския пазар.
Веригата работи с 250 производители в 85 общини в различни части на страната. Стоки за най-голяма стойност са купени от област Пловдив - за над 250 млн. лв., следвана от групата София, Ловеч и Търговище, където продуктите са на стойност между 100 и 200 млн. лв.

В цяла Европа хората търсят промоциите в магазините, обяви шефът на "Лидл България"
Над половината от общините, с които работи веригата, са с население под 20 хил. души, а в една пета от тях живеят дори под 10 хил. души. Това дава възможност да се запази и развива производство в малки селища, обясни Милена Драгийска, изпълнителен. директор на "Лидл България". Тези компании осигуряват заетост на над 12 хил. души, в много случаи - в малки населени места със сравнително висока безработица.
Най-голям дял на продуктите, които веригата купува от български производители, е в групата месо, колбаси и риба - 33%, следвана от 21% други храни и млечни продукти и яйца - 16%. Напитките са с дял от 11%.
В стойност доставките на место, колбаси и риба са за 513 млн. лв. в периода 2020-2022 г., на други храни - 321 млн. лв., на млечни продукти и яйца - 245 млн. лв., напитки - 172 млн. лв.
Общо за трите години купените стоки от веригата от български доставчици са за 2 млрд. лв. Близо 90% от тази стойност е реализирана в страната, а останалите 10.6% са износ в европейската мрежа на веригата.