Илон Мъск наруга публично компаниите, които изтеглиха рекламите си от X

Илон Мъск отправи нецензурно послание към рекламодателите, които изтеглиха рекламите и рекламните си бюджети от X през последните седмици на фона на негативната реакция срещу неговото одобрение на антисемитски туит и доклади за увеличена реч на омразата в платформата.
Видео от разговор с него на сцената на събитие в Ню Йорк в сряда, 29 ноември, два дни след посещението му в Израел, където се срещна с премиера Нетаняху, документира как Мъск казва: "Не рекламирайте. Ако някой ще се опитва да ме изнудва с реклами, да ме изнудва с пари, да върви на майната си."
Той повтаря предложението "go f*ck yourself" два пъти - втория път бавно, отделяйки думите една от друга, след което прави кратка пауза и пита: "Така става ли ясно?"
В сряда собственикът на X, "Тесла", "Старлинк" и SpaceX все участие в конференцията DealBook Summit на "Ню Йорк Таймс". Малко по-рано в хода на интервюто Мъск изрази съжаление за своята публикация от 15 ноември, с която създаде впечатлението, че е съгласен с твърденията в чужда антисемитска публикация в неговата платформа X.
Той казва, че това е може би най-лошият пост (публикация), който е правил досега (от над 36 хил.), а историята на публикациите му по собствените му думи включва много "глупави" съобщения като това от 2018 г., което му струва 40 млн. долара глоби от Комисията по ценни книжа и борси на САЩ.
В интервюто Мъск заявява, че след като е премислил случая, преценява, че не е трябвало да отговаря на този конкретен пост и е трябвало да напише по-обстоятелствено какво е имал предвид: "Подадох зареден пистолет на тези, които ме мразят, и на тези, които са антисемити, и много съжалявам за това."
Моментът на разкаяние обаче не продължава дълго. След горните самопризнания Мъск демонстрира афект и казва горните реплики в отговор на учудването на интервюиращия го Андрю Рос Соркин след неговото императивно: "Не рекламирайте", с което Мъск се обръща директно към бойкотиралите платформата му рекламодатели.
В един момент Мъск се обръща конкретно към човек на име Боб - очевидна препратка към Робърт Айгър, главният изпълнителен директор на "Уолт Дисни", който изтегли рекламите на компанията от X.
"Епъл", Ай Би Ем и "Кока-Кола" също премахнаха платените си съобщения от X, а общият размер на щетите, които се очаква да понесе X в резултат на бойкота, се изчислява въз основа на вътрешни документи, с които разполага "Ню Йорк Таймс", на около 75 млн. загуби на приходи. Около 200 големи рекламодателя изтеглиха рекламите си от X.
Кампанията срещу X от страна на рекламодатели в платформата започна след публикуването на доклад на организацията с нестопанска цел Media Matters, който показва как реклами на големи компании се позиционират до пронацистки публикации. Мъск заведе дело срещу организацията.
Относно потенциалния банкрут на X в резултат на срива в приходите на компанията от реклама, които остават основен източник на постъпления от търговска дейност, Мъск съветва потребителите да насочат гнева и обвиненията си за краха към бизнесите, които го бойкотират, а не към него.
Рекламата представлява по-голямата част от приходите на X и Мъск нае ветерана от индустрията Линда Яккарино, за да помогне за възстановяване на връзките с големи марки. Яккарино беше в публиката, когато той направи своите коментари, пише "Ню Йорк Таймс".