Автомобили на община Варна са обслужвали нерегламентирано държавни чиновници

В мандата на бившия варненски кмет Иван Портних общинската администрация е разполагала с около 200 автомобила, част от които ръководителите на звеното за транспортно обслужване никога не са виждали. Те са били дадени за ползване на държавни структури, бивши министри и други държавни чиновници. Това става ясно от публикация на Благомир Коцев, избран за кмет на града на последните избори за местна власт, във Фейсбук. В списъчния състав на общинските служители фигурират шофьори, които отдавна са в пенсионна възраст, а част от тях дори не живеят и не работят във Варна, пише още Коцев. Те са били "дадени" заедно с автомобилите, които са им били зачислени, за да обслужват хора от различни държавни органи извън Варна.
Тези констатации са били направени при внезапна проверка на варненския кмет вчера, която е имала за цел да бъдат посетени строителни обекти от ремонтната програма, за която община Варна изтегли заеми през 2021 г. и 2022 г.
"Пътувах за първи път със служебен автомобил на общината, без отличителни надписи, гласи поста на Коцев във "Фейсбук". Исках лично да проверя състоянието не само на улиците в ремонт, но и на автомобилния парк. Общината има около 200 автомобила. От тях в сертифицирана изправност са 25. В този, в който аз се качих, светиха
множество сигнални лампи за неизправност
включително и тази за спирачките".

Варна харчи за автопарка си 4 пъти повече от парламента
Проверката е показала също, че от една година всички автомобили на община Варна са били оставени без поддръжка заради обжалване на обществени поръчки, съдебни дела и тежки административни процедури. По тази причина колите на общината са били оставени без ремонт и поддръжка, а консумативи като масла и филтри се били купувани чрез "авансите на домакините", което според Благомир Коцев е "нелепо".
"Качих се на един от автомобилите, с който не знам как изобщо успяхме да минем разстояние от под 10 километра в града, гласи поста на Благомир Коцев. Техническа изправност този автомобил нямаше! Тук става дума за престъпна безотговорност и докато не съм сигурен, че автомобилите са в изрядно техническо състояние, планирам да спра използването на близо 180 коли от парка на общината. Ще се ползват само онези около 20 изправни и технически годни. Служебен транспорт ще се ползва
само при наложителни случаи
и при специален разрешителен режим", пише още той.
Друг факт, станал явен по време на вчерашната проверка на Коцев, е, че дори директорите на дирекции в общината са ползвали служебни автомобили с шофьори. "Сигурен съм, че те могат да идват и да напускат работното си място като всеки нормален гражданин на Варна - с личен или градски транспорт, е написал още в поста си във Фейсбук Благомир Коцев. Аз така идвам и си тръгвам от работа.
Привилегии и елити
в общината няма да има. Това време мина."
Новият кмет на Варна е изискал доклад и решение за оптимизиране на автомобилния парк в общинската администрация. Негодната част от него, която не подлежи на разумен (като разход) ремонт, предстои да бъде бракувана.
"Толкова по въпроса с
избраните и прехвърлянето на отговорността
Имам и други истории за разказване. Скоро ще ги чуете", завършва публикацията на Благомир Коцев.

Кметове по Черноморието карат едни от най-скъпите служебни коли в страната
Още през 2015 г., когато бившият кмет на Варна Иван Портних встъпи във втория си (пълен) мандат, стана известно, че предшественикът му Кирил Йорданов е бил безспорен рекордьор сред всички автомобили, купени с пари на данъкоплатците в българските общини, с мерцедеса S класа, доставен по обществена поръчка.

Иван Портних отказа да използва луксозната лимузина на предшественика си и обяви, че я дава за ползване на общинското дружество "Обреди", което от своя страна да я отдава за ползване по време на сватби, които организира. Каква е съдбата на тази кола след това не е ясно. Тя не е спомената и в днешната публикация на Благомир Коцев във Фейсбук.
Официално обявената цена на мерцедеса беше около 300 хил. лв. Той беше регистриран и с т.нар.
златен номер с пет единици (В11111В)
а справка в КАТ показа, че само неговата цена е била между 3 и 5 хил. лв.
През 2012 г. поддръжката само на кметския мерцедес е струвала на гражданите на Варна 90 хил. лв., показа тогава проверка на "Дневник".