Управителят и подуправителят на здравната каса подадоха оставки

Управителят и подуправителят на здравната каса подадоха оставки

Станимир Михайлов, управител на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК)
Станимир Михайлов, управител на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК)
Часове след настояването от ГЕРБ и "Продължаваме промяната - Демократична България" за оставките на управителя и подуправителя на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), Станимир Михайлов и проф. Момчил Мавров ги подадоха. Това научи "Дневник" от източници в Народното събрание. Тъй като и двамата са избрани от парламента, освобождаването им отново зависи от депутатите и трябва да бъде подложено на гласуване. Решението се взима с обикновено мнозинство - необходими са гласовете на поне 121 народни представители, ако са регистрирани и гласуват всички 240.
Станимир Михайлов беше лансиран от "Продължаваме промяната - Демократична България" за управител на здравната каса през юли, след като коалицията не одобри претендента на ГЕРБ за поста Иванка Динева и тя се оттегли. Впоследствие ѝ се намери място като изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Медицински надзор" (ИАМН).
Проф. Момчил Мавров пък беше избран едва вчера (30 ноември) за подуправител на НЗОК, като преди това специално беше променен Законът за здравното осигуряване така, че да има и ГЕРБ свой представител в ръководството на НЗОК. За Мавров гласуваха ГЕРБ и ДПС, но решаващ беше отказът на "Възраждане" да се включи в гласуването. Това не се хареса на "Продължаваме промяната - Демократична България" и формацията обяви, че ще има политически последствия.
Изразител на това стана премиерът Николай Денков рано днес (1 декември), който постави условия на ГЕРБ и настоя за подписване на механизъм за взимане на решенията в управлението, основно заради назначенията в регулатори. Няколко часа по-късно ГЕРБ, "Продължаваме промяната - Демократична България" и ДПС обявиха примирие и дадоха заявка да се договарят и да си разпределят позициите в регулаторите.
Процедурите за назначенията в регулаторите с изтекъл мандат са от ключово значение не просто защото позициите са много, над 80, но и най-вече защото мандатът им често е по-дълъг от този на едно управление (4 години).