"Авенди" и Monin пoдновяват успешното си сътрудничество

С петгодишен договор продължава дългогодишното партньорство между компанията "Авенди", част от "ВМ Финанс Груп", лидер в маркетинга и дистрибуцията на водещи световни марки от бързооборотния сектор и с 22-годишен опит на пазара, и френската компания Monin, производител на сиропи, ликьори и плодови пюрета. Monin е семейна компания, основана през 1912 година, която предлага премиум продукти за над 150 пазара по света в над 19 различни форми. Световен бранд с изключително високо качество и вкусови характеристики на продуктите си, компанията пази традицията на три поколения в производството си. С над 150 вида сиропи, плодови бар миксове, гурме сосове, ликьори, фрапета, кордиали и мусове, Monin е и иноватор в търсене на нови, по-креативни и неповторими вкусови формули, които да предостави на все по-взискателните потребители. Дейностите на Monin в България се управляват от регионалната структура за Централна Европа, която се състои от 11 държави: Австрия, България, Белгия, Чехия, Дания, Унгария, Люксембург, Нидерландия, Румъния, Словакия и Швейцария.
"Изключително сме щастливи, че заедно със световния френски бранд с премиум качество и традиции в производството на сиропи - Monin, чертаем нова перспектива на бизнес взаимоотношенията ни. За нас подновяването на партньорството с нови пет години е ключово и стратегически важно за устойчивото развитие на бизнеса ни. Но то, освен че е ясен сигнал за високата оценка от страна на Monin за постигнатите от нас резултати, е и неоспоримо доказателство за плодотворните и стабилни дългогодишни взаимоотношения", сподели Ивайло Анков, управител на "Авенди", след подписването на договора на годишната конференция на Monin в Лисабон.
"Работя за марката Monin повече от 23 години, а цели 17 години отговарям за представянето на бранда на българския пазар. Впечатляващо е дългогодишното развитие на местния бизнес и сега настъпи моментът за стратегическа инвестиция в бъдещо дългосрочно партньорство. Подписването на 5-годишния договор с "Авенди" ще ни позволи да отворим нови хоризонти и възможности и да разширим бизнес сътрудничеството си. И както е казал Хенри Форд: "Да се съберем е начало, да останем заедно е напредък, а да работим заедно е успех", сподели Ерик Бутон, регионален търговски директор за Централна Европа и Френска Полинезия, при подписването на новата договореност между двете компании.
Задават се иновации в премиум сегмента
Една от новостите в портфолиото на утвърдения френски премиум бранд за следващата година са продуктите, в които все повече се залага на премахването на захарите и консервантите, като една от стратегическите цели на марката е достигане до 100% натурални съставки.
Плановете за развитие за следващата година в част от пазарите, на които брандът оперира, са да бъдат лансирани иновативни кордиали, продукти от високия клас на бранда Paragon, като новите вкусове са изработени на "парфюмериен принцип" - с добавяне на висококачествени аромати в състава.
Колаборация с история и широки хоризонти на развитие
Партньорството между двете компании, което продължава и до днес, датира от 2006 г. като отговор на развитието на коктейлната култура и повишеното търсене на съставки за класически коктейли в страната. "Авенди" стартира с дистрибуцията само на няколко вкуса сиропи и ликьори Monin, а днес портфолиото на компанията включва близо 100 различни вкуса, от най-класически до по-атрактивни, които нямат аналог на пазара, в няколко категории - сиропи, концентрати, ликьори, плодови миксове, гурме сосове, фрапета, топинги и кордиали. Така "Авенди" се превръща в предпочитан партньор от едни от най-известните коктейлни барове и заведения в страната.
Работещата формула: иновации - индивидуализирани решения за клиентите
Зад успеха на марката Моnin в България, а и по целия свят, стои иновацията като цялостен подход. Всяка година компанията създава нови продукти и вкусове на база обстойни проучвания и анализи на пазари по целия свят. Именно така Monin успява да налага тенденции в сферата на миксологията и коктейлите - чрез лансиране на нови вкусове, без аналог.
От своя страна, за да може "Авенди" успешно да налага световни трендове на българския пазар и да предлага най-доброто на консуматора, дава на своите клиенти индивидуализирани (tailor-made) решения и услуги като организиране на тематични коктейлни вечери, мастъркласове и обучения, подкрепа с дизайн и производство на рекламни материали. За да е ефективна всяка от тези активности, подходът всеки път е различен и тясно таргетиран спрямо вида на обекта и аудиторията му. Безспорно е, че зад успешното налагане на нова тенденция на българския пазар е нужен и изключително отдаден и мотивиран екип, в който компанията постоянно инвестира.
Monin е семейство
Огромният успех, който Monin постига в България, се дължи най-вече на тясното сътрудничество между екипа на "Авенди" и глобалния екип на Monin. Семейният дух е ключов елемент и основна ценност на Monin като компания. "Вече не продаваме само продукти, а концепции, услуги и решения", е водещо мото за бизнеса, което Оливие Монин, собственик на компанията, споделя и което следва целият екип. Успехът и растежът на компанията в България се случват благодарение на приноса на централноевропейския екип: Ерик Бутон, регионален директор "Продажби" за Централна Европа и Френска Полинезия, Мартин Шламбергер, мениджър "Продажби" за Централна Европа, Мартина Мицева, мениджър "Търговски маркетинг" за Централна Европа, и Вацлав Абрахам, експерт "Напитки" за Централна Европа.
Променящи се трендове и нужди на потребителя
Съвременният потребител обръща все повече внимание на качеството на храната и напитките, които консумира, а желанието за качество се увеличава. Населението в градовете нараства и към момента то формира 74.5% от общото население в страната. Това обяснява тенденцията за развитието на градската култура за премиум изживявания и услуги, в това число и коктейлната култура в страната. Рекордни са самолетните полети и пътувания в Европа и поради възможността да се пътува по-често до различни дестинации българският консуматор вече познава и е много по-отворен към иновациите в света на премиум алкохолните и безалкохолните напитки и тестването на нови вкусове и комбинации.
Вкусовите предпочитания на българина
Предпочитанията на потребителите много зависят от сезона. За пролетно-летния сезон най-предпочитаните вкусове са плодовите: ягода, малина, манго, диня. Това са и най-търсените продукти, които се ползват основно в напитки като лимонади, смутита и студени чайове. През есенно-зимния сезон най-продаваните вкусове са карамел, шоколадови бисквитки, печен лешник и ванилия. Използват се основно в топли напитки като капучино, кафе лате, горещ шоколад.
Основният канал за дистрибуция на продуктите Monin в България е HoReCa, като обектите са предимно хотелски вериги, кафенета и барове. Марката се е наложила като лидер на пазара в HоRеCа канала, ето защо и в последните години една от основните цели на "Авенди" е навлизането на продуктите на бранда в сегмента на магазините, супермаркетите, минимаркетите и киоските. Броят на "оn the go" обектите се увеличава и консумацията на напитки като лимонади и кафе с вкус имат голям потенциал поради бързото и лесно приготвяне.