Онлайн конференциите и влаковете намалиха отпечатъка на бизнес авиацията

Почти половината от 217-те най-големи глобални компании са намалили въглеродните си емисии от бизнес пътувания с най-малко 50% между 2019 г. и 2022 г. Това установи анализ, публикуван в понеделник и цитиран от "Ройтерс"
Въпреки, че пътническата авиация вече се връща на предпандемичните нива, бизнес авиацията се възстановява с много по-бавни темпове, тъй като много корпоративни клиенти се насочват към видеоконференции или пътувания с влак, вместо да летят със самолет.
Глобални фирми за бизнес пътувания се опасяват, че тази тенденция може да засегне корпоративните отношения, докато еколозите твърдят, че тя представлява важна стъпка за минимизиране на общите емисии.
Големи компании като технологичната фирма SAP, счетоводната фирма PwC и Lloyd's Banking Group намалиха емисиите си от корпоративни въздушни пътувания с повече от 75% в сравнение с 2019 г., се казва в анализ на Travel Smart Emissions Tracker.
"Пътят напред е сътрудничество с повече онлайн срещи, повече пътувания с влак и по-малко със самолет", каза Дениз Оклер, мениджър на кампанията Travel Smart, в изявление.
Проучването установи, че 21 от компаниите са надхвърлили нивата си на летене в сравнение с 2019 г. Сред тях са L3Harris, Boston Scientific и Marriott International, които са увеличили въглеродните си емисии с повече от 69% в сравнение с 2019 г.

Дания ще обложи авиопътниците с нов зелен данък за горива
Съвместно проучване на American Express Global Business Travel (Amex GBT) и Harvard Business Review, публикувано през септември, показа, че 84% от фирмите смятат, че личните пътувания все още носят "осезаема бизнес стойност".
Служебните пътувания генерираха до половината от приходите от пътници на авиокомпаниите в САЩ преди пандемията, изчислява индустриалната група Airlines for America. Това помогна на авиокомпаниите да продават първокласни места с висок марж и да запълват полетите през делничните дни.
В Европа авиокомпании като "Ер Франс" промениха стратегиите си, а други се опитват да компенсират спада в бизнеса, като продават повече първокласни пътувания на пътуващи за развлечение.