Фотогалерия: С първия си електромобил Xiaomi хвърля ръкавицата на "Порше" и "Тесла"

REUTERS

Фотогалерия: С първия си електромобил Xiaomi хвърля ръкавицата на "Порше" и "Тесла"

Електромобилът е разработен за около 3 години, при инвестирани 1.4 млрд. долара.

  • Китайският технологичен гигант Xiaomi, познат основно с производството на смартфони и умни часовници, представи първият си автомобил. Електрическият седан SU7 е дълъг пет метра, широк 1.96 м. и висок 1.45 м. По дизайна са работили привлечени от БМВ и "Мерцедес" дизайнери.
    Китайският технологичен гигант Xiaomi, познат основно с производството на смартфони и умни часовници, представи първият си автомобил. Електрическият седан SU7 е дълъг пет метра, широк 1.96 м. и висок 1.45 м. По дизайна са работили привлечени от БМВ и "Мерцедес" дизайнери.
  • Моделът ще се предлага в две версии. Базовата е със задно предаване и мощност 295 конски сили.
    Моделът ще се предлага в две версии. Базовата е със задно предаване и мощност 295 конски сили.
  • Топ изпълнението SU7 Max е с два задвижващи моста, има мощност от 637 конски сили и с един заряд изминава до 800 километра. При представянето на SU7 от Xiaomi посочиха, че тази версия на автомобила им превъзхожда "Порше Тайкан" като ускорение (спринтът до 100 км/ч отнема 2.78 сек.) и "Тесла Модел S" като скорост за зареждане (ток за 390 км. се поема за 10 минути).
    Топ изпълнението SU7 Max е с два задвижващи моста, има мощност от 637 конски сили и с един заряд изминава до 800 километра. При представянето на SU7 от Xiaomi посочиха, че тази версия на автомобила им превъзхожда "Порше Тайкан" като ускорение (спринтът до 100 км/ч отнема 2.78 сек.) и "Тесла Модел S" като скорост за зареждане (ток за 390 км. се поема за 10 минути).
  • Максималната скорост е 265 км/ч. Коефициентът на въздушно съпротивление на SU7 е едва 0.195 Cd, като е рекордно нисък за сериен модел.
    Максималната скорост е 265 км/ч. Коефициентът на въздушно съпротивление на SU7 е едва 0.195 Cd, като е рекордно нисък за сериен модел.
  • Автомобилът идва серийно с възможност за автономно шофиране по магистрала, самостоятелно паркиране и излизане от паркинг до позицията на шофьора. До края на следващата година се очаква SU7 да получи разрешение да се движи без човешка намеса в поне 100 града в Китай.
    Автомобилът идва серийно с възможност за автономно шофиране по магистрала, самостоятелно паркиране и излизане от паркинг до позицията на шофьора. До края на следващата година се очаква SU7 да получи разрешение да се движи без човешка намеса в поне 100 града в Китай.
  • Електромобилът е разработен за около 3 години, при инвестирани 1.4 млрд. долара.
    Електромобилът е разработен за около 3 години, при инвестирани 1.4 млрд. долара.
  • Производството ще започне през първата половина на следващата година, като се очаква цената в Китай да е 300 000 юана за базовия модел (42 500 долара).
    Производството ще започне през първата половина на следващата година, като се очаква цената в Китай да е 300 000 юана за базовия модел (42 500 долара).
  • Амбициите на Xiaomi са да бъдат в топ 5 на производителите на автомобили в света след 15-20 години.
    Амбициите на Xiaomi са да бъдат в топ 5 на производителите на автомобили в света след 15-20 години.