Историята в снимки: Раждането на модерната търговия

Асен Тонев

Историята в снимки: Раждането на модерната търговия

Замислен като магазин за по-дребни търговци "Метро от появата си е обсаден от крайни потребители. Той слага началото на модерната търговия в България.

  • На 18 март 1999 г. германската верига "Метро кеш енд кери" отваря първите си два магазина в София и Пловдив кат опървоначално не е имала намерение да стъпва на пазари с под 10 млн. население. Очаквано веригата спазва обявените година по-рано дати. Преди нея на пазара работят едва две вериги и то за продажби на дребно - "Фантастико" и "Оазис".
    На 18 март 1999 г. германската верига "Метро кеш енд кери" отваря първите си два магазина в София и Пловдив кат опървоначално не е имала намерение да стъпва на пазари с под 10 млн. население. Очаквано веригата спазва обявените година по-рано дати. Преди нея на пазара работят едва две вериги и то за продажби на дребно - "Фантастико" и "Оазис".
  • Фокусът на "Метро" е да продава на други търговци, но още преди официалното отваряне крайни потребители получават клиентски карти чрез фирмите, за които работят. Интересът още от първия ден е огромен и се виждат опашки от автомобили далеч извън паркингите на веригата. В това време търговията в България е всичко друго, но не и модерна, а сивият сектор е голям.
    Фокусът на "Метро" е да продава на други търговци, но още преди официалното отваряне крайни потребители получават клиентски карти чрез фирмите, за които работят. Интересът още от първия ден е огромен и се виждат опашки от автомобили далеч извън паркингите на веригата. В това време търговията в България е всичко друго, но не и модерна, а сивият сектор е голям.
  • Интересът към веригата ражда и рекламираният като "българският отговор" търговски център "Боила" в София, който не успя да се докаже във времето. Стъпването на веригата се смята за начало на т. нар. модерна търговия.
    Интересът към веригата ражда и рекламираният като "българският отговор" търговски център "Боила" в София, който не успя да се докаже във времето. Стъпването на веригата се смята за начало на т. нар. модерна търговия.
  • "Пожелавам на потребителите колкото се може по-ниски цени в резултат на конкуренцията между "Метро" и "Билла" в София и в България", казва при откриването на първия обект в София тогавашният премиер Иван Костов.

    В кадър тук са Валентин Василев, министър на търговията и туризма, вдясно, и финансовият министър Муравей Радев.
    "Пожелавам на потребителите колкото се може по-ниски цени в резултат на конкуренцията между "Метро" и "Билла" в София и в България", казва при откриването на първия обект в София тогавашният премиер Иван Костов.<br /><br />В кадър тук са Валентин Василев, министър на търговията и туризма, вдясно, и финансовият министър Муравей Радев.
  • За година и половина веригата открива 6 обекта в страната. Тя слага началото и на развитието на собствени марки, каквито вече имат всички вериги за бързооборотни стоки. Те се поръчват на местни производители и предлагат добро съотношение между качеството и цената.

    В кадър Валтер Демец, първият изпълнителен директор на "Метро България" при официалното откриване на първия магазин в София.
    За година и половина веригата открива 6 обекта в страната. Тя слага началото и на развитието на собствени марки, каквито вече имат всички вериги за бързооборотни стоки. Те се поръчват на местни производители и предлагат добро съотношение между качеството и цената.<br /><br />В кадър Валтер Демец, първият изпълнителен директор на "Метро България" при официалното откриване на първия магазин в София.
  • Почти по същото време "Метро" стъпва в Русия, което дава възможност на няколко български производители да продават продуктите си на щандовете на търговеца в Москва вместо сами да търсят контрагенти.
    Почти по същото време "Метро" стъпва в Русия, което дава възможност на няколко български производители да продават продуктите си на щандовете на търговеца в Москва вместо сами да търсят контрагенти.
  • Макар замислен като търговец за търговците в началото по неофициални данни, цитирани от медии, близо 70% от продажите са на дребно.
    Макар замислен като търговец за търговците в началото по неофициални данни, цитирани от медии, близо 70% от продажите са на дребно.
  • Раждат се брошурите и намаленията на групи или отделни продукти. В зората на появата си тук търговецът се сблъсква и с фалшивите бандероли върху бутилките с алкохол и се налага да се сдобие с апаратура за разпознаването им преди да постъпят в обектите
    Раждат се брошурите и намаленията на групи или отделни продукти. В зората на появата си тук търговецът се сблъсква и с фалшивите бандероли върху бутилките с алкохол и се налага да се сдобие с апаратура за разпознаването им преди да постъпят в обектите