Как се става топ работодател

Как се става топ работодател

Как се става топ работодател
"Лидл България" за пети път се нареди сред най-добрите работодатели не само в страната, но и в Европа. Признанието идва от Top Employers Institute - международната сертифицираща компания в областта на човешките ресурси, която за поредна година отличи компаниите, чиито практики съществено подобряват глобалния пазар на труда. Компаниите, сертифицирани като топ работодатели, оказват положително влияние върху живота на повече от девет милиона служители в световен мащаб.
Постигнатият от Lidl резултат в сертификационния процес е още по-висок в сравнение с предходната година. Той е с близо 7% над средния за страната и с 12% над средния за бранша в Европа.
За първи път през тази година всички 31 държави, в които Lidl присъства като търговска верига, получават престижното отличие от Top Employers Institute, а "Лидл България" се нарежда на челна позиция сред тях на база постигнат резултат.
Как се става топ работодател
Мотивация отвъд числата
Сертификатът Top Employer се връчва след задълбочен независим одит на HR политиките в компанията. Анализът обхваща повече от 20 теми в шест ключови области: управление на хора, работна среда, привличане, развитие, ангажиране и обединяване.
"Лидл България" постига максимален резултат в теми като бизнес стратегия и лидерство, визия и ценности, етичност и почтеност, оценка на представянето на служителите, дигитален HR.
Сред успешните практики, които Lidl устойчиво развива като топ работодател, са конкурентните нива на заплащане, постоянно обогатяващ се пакет с придобивки, както и изпълнението на силни програми за обучение и развитие на ценни за бъдещето умения. В резултат на целенасочените и дългогодишни усилия в областта на развитието 70% от ръководния състав в магазините на Lidl е от хора, които са се развили професионално вътре в компанията.
Smart подход в политиките за управление на човешки ресурси, базиран на обратната връзка на служителите в компанията, е в основата на постоянните подобрения. Доказателство за това е постигнатата оценка от 97% в категория "Вслушване в служителите", която е с 15.6% над средната в сравнение с останалите държави. Пример за такава политика е въвеждането на нови придобивки като допълнителен ден отпуск след 5 години стаж в компанията.
Друг израз на вслушването в гласа на служителите и предоставяне на подходящ отговор на техните нужди в различните етапи от живота им е програмата за грижа към родители в компанията. Например при посрещането на нов член в семейството те получават подаръчен пакет с най-необходимото за първите месеци на новороденото и финансова подкрепа, а по повод старта на учебната година за учениците от I до VIII клас - подаръчен комплект и възможността за абонамент на преференциални цени за популярна образователна платформа, наред с възможности за гъвкаво работно време и работа в домашна среда в подкрепа на баланса между професионалните и личните им ангажименти. Позитивните примери за използване на отпуск по бащинство за оглеждането на дете също са сред добрите практики, които Lidl насърчава.
Има ръст и по програмата, в която всеки служител може да препоръчва Lidl като работодател на свои близки и познати и така да спечели финансов бонус. Тя все повече се налага като практика за подбор на нови таланти в компанията и показва колко е високо доверието и одобрението към работодателските практики вътре в дружеството.
Как се става топ работодател
Инвестиция в талант
Като отговорен работодател "Лидл България" инвестира и в младите хора в страната, като предоставя възможност за работа и успешен старт в кариерата с четири младежки програми. Нарастващият интерес към тях и позитивната обратна връзка от страна на участниците мотивират компанията постоянно да развива тези програми и да предоставя все по-атрактивни условия с добавена стойност под формата на професионални обучения, стимулиращи награди и изграждането на общност от таланти. Над 1000 младежи са преминали през програмите на "Лидл България", част от тях остават на постоянни позиции в компанията, а останалите формират силна алумни общност на таланти.
Устойчиви партньорства с университети, младежки и неправителствени организации допълват усилията в подкрепа на ранното кариерно ориентиране, развитието на ценни знания и умения, приложими както в личен план, така и в бизнес среда, наред с мотивиращите срещи на младите хора с топ мениджъри от компанията, които им дават вдъхновение и широка перспектива.
Как се става топ работодател
Таланти в развитие
В процеса по управление на таланта всеки от над 4000-те служители в компанията е стимулиран да развива професионалните си компетенции и да постига кариерно развитие.
"Лидл България" инвестира шестцифрен бюджет в обучения за служителите, като само през 2023 г. той е бил с 20% по-висок от предходната.
Инвестицията в талантите се измерва още в 40 000 обучителни часа през изминалата година и чисто нова програма, наречена "Уменията на 21-ви век", която работи за развитие на личностни компетенции, ключови за успеха в съвремието.
Ценното експертно съдържание по теми като медийна грамотност, критично мислене, асертивна комуникация, growth mindset среща висок интерес и удовлетвореност от 96% на база обратна връзка на участниците. Това мотивира компанията да развие формата, като го насочи и към външна аудитория под формата на собствен образователен видеокаст "Уменията на 21-ви век", който вече е достъпен в YouTube канала на Lidl и на кариерния сайт: jobs.lidl.bg.
Цялостен принос към трудовия пазар и подобряване на средата
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. В страната присъства със 125 магазина в 54 населени места и е надежден работодател на повече от 4000 служители. Устойчивият стремеж на "Лидл България" в качеството й на топ работодател е да допринася за развитието на трудовия пазар и цялостното подобряване на средата.
"Постигнатите резултати на "Лидл България" мотивират усилията ни да бъдем сигурен и надежден работодател за нашия сърцат екип, който постоянно се разраства. Като компания топ работодател поставяме нашите служители в центъра на всичко, което правим, за да могат те да създават високото качество на обслужване, което нашите клиенти заслужават. Приемаме отличието с отговорност да допринасяме за едно по-добро бъдеще", сподели Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси" в "Лидл България".