Ремонтът на Дунав мост се бави, защото пътната агенция не може да избере 3 месеца строителен надзор

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) все още не е избрала фирма за строителен надзор и това спъва започването на ремонта на Дунав мост при Русе, пише "Медиапул", позовавайки се на сигнал от транспортния бранш.
Без избран строителен надзор на обекта ремонтните дейности не могат да започнат. Ценовите предложения на фирмите са отворени на 7 ноември 2023 г. и вече три месеца няма решение за избор на изпълнител. Най-вероятната причина за забавянето е недостигът на достатъчно специалисти по обществени поръчки в АПИ, отбелязва изданието, а също и четворната разлика в ценовите предложения на осемте кандидата.
Най-ниска цена е предложило обединението "Надзор Дунав мост 2023" ДЗЗД. В него влизат фирмите "Геоксперт България" и "Строй тех надзор". Тяхното предложение е 347 647 лв. без ДДС.
Най-висока е офертата на обединение "ИПС - Дунав мост" - 1 329 575 лв. без ДДС. В обединението участват фирмите "Ипсилон консулт", "Тест консултинг" и "Консултантска инженерна група", показва справка в Агенцията за обществени поръчки. Прогнозната стойност на поръчката, определена от пътната агенция, е 731 325 лв. без ДДС.

Пътната агенция избра кой да извърши основния ремонт на "Дунав мост" при Русе
Регионалният министър Андрей Цеков обяви през юли, че най-ниска цена става основният критерий за възлагане на ремонти по пътната мрежа в страната.
През ноември пътната агенция избра обединението "Дунав мост", в което участват "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Пътинженеринг", да извърши основният ремонт на Дунав мост. От консорциума трябва да извършат ремонта срещу 37.3 млн. лв. без ДДС, което е с повече от 16.5 млн. лв. над прогнозната цена на поръчката.
Основен ремонт на построения през 1954 г. Дунав мост до момента не е извършван. Преди повече от 22 години са укрепвани фугите, а през 2011 г. са подменени хидроизолацията и асфалтовата настилка.
Техническият проект предвижда основен ремонт на съоръжението, цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови предпазни огради, ограничителни системи, маркировка и т.н.
При изпълнението на ремонтните дейности няма да се спира изцяло движението по Дунав мост. Изискването към бъдещия изпълнител ще бъде да организира така работния процес, че движението да се осъществява в едното платно. Прогнозният срок за изпълнението на ремонта е 730 календарни дни.
За основния ремонт на първия мост над Дунав между България и Румъния се говори повече от 10 години. Румънският участък на съоръжението беше ремонтиран през 2015 г., като беше ремонтиран и железопътният участък, който от българска страна сега не се предвижда да се ремонтира.
Преди около две седмици Европейската комисия обяви, че дава близо 7 млн. евро за предпроектно проучване за изграждането на втори мост над Дунав между Русе и Гюргево.