Рекламите в Супербоул: технологиите отстъпват за сметка на услуги за хората

Рекламите в Супербоул: технологиите отстъпват за сметка на услуги за хората

Рекламите в Супербоул: технологиите отстъпват за сметка на услуги за хората
USA Today Network via REUTERS
Супербоул - мачът за титлата в американския футбол е най-чаканото събитие в Съединените щати всяка година, но наравно с интригата на игрището милиони се вълнуват и от това какви ще бъдат рекламите в срещата.
През годините рекламите в Супербоул са си спечелили прозвището събитие в самото събитие.
В неделя в Лас Вегас за титлата в Националната футболна лига (НФЛ ще спорят "Канзас сити чийфс" и "Сан Франциско 49ърс". За двата отбора подготвителният период е в ход, но подготовката за рекламите трае много по-дълго. Слотове бяха изкупени много преди мача, а всяка голяма компания държи да има свой клип.
През 2024 г. цената за 30-секунден клип остава непроменена от миналата година - 7 милиона долара.
Еволюцията на рекламите доказва и цената им. По време на първия Супербоул през далечната 1967 г. 30-секунден рекламен клип е струвал 37 500 долара, а в началото на XXI век сумата достигна 2.2 милиона.
Така както експерти анализират играта в американския футбол, рекламите в Супербоул също са обект на много коментари и се следят детайлно. През тази година специалистите в бранша отчитат, че има значително отдръпване на технологичните компании за сметка на услуги за хората.
Влиянието на Тейлър Суифт върху рекламите
Според Пол Хардарт, професор по маркетинг в Stern School of Business към Нюйоркския университет, тазгодишният Супербоул ще отбележи завой в рекламите. Той отчитат, че демографската група, към която са насочени много от рекламите, вече е различна.
"Присъствието на Тейлър Суифт на Супербоул вероятно ще окаже значително влияние не само върху размера на аудиторията, но и върху нейния демографски състав", коментира Хардарт за поп звездата Тейлър Суифт, която има връзка с играча на "Канзас сити чийфс" Травис Келси.
Експерти вече отчетоха ефекта Суифт върху НФЛ, а според Хардарт това ще се види и от рекламите.
"Суифт може да се похвали с огромна, предана фенска база, а връзката ѝ с Келси добавя интригуващ и романтичен елемент към събитието, което прави още по-привлекателно за марките да се асоциират с нейното присъствие", добавя професор Хардарт пред CNN.
Френската компания "Л'Ореал" (L'Oreal) за пръв път ще рекламира в Супербоул, като нейният 30-секунден клип отбелязва "силата на жените", съобщава Campaign.
Друга козметична компания, която има своя реклама, е e.l.f. Cosmetics, докато Dove се завръща в Супербоул за пръв път от 18 години. Според марката за лична хигиена новата реклама #KeepHerConfident ще насърчава увереността в тялото на момичетата, "за да продължат да се занимават със спорта, който обичат".
Меси, "Приятели" и Бекъм - кои са героите в рекламите
Трансферът на Лионел Меси в САЩ, където играе за "Интер" (Маями) веднага превърна футболиста във важен за американската публика и не е изненада, че осемкратният носител на "Златната топка" е герой в една от рекламите.
Аржентинецът рекламира бирата Michelob Ultra, която е марка на Anheuser-Busch. В едноминутния клип футболистът си поръчва бира на плажа и докато я чака играе с топката пред погледа на актьора Джейсън Судетски ("Тед Ласо"). В рекламата за кратко се появява и легендарният играч по американски футбол Дан Марино.
Още една бира на Anheuser-Busch - Budweiser също има своя реклама в Супербоул. След като беше пуснат в Youtube клипът предизвика положителни реакции.
В него снежна буря блокира пътищата и предизвиква спиране на електричеството, а бирата Bud е доставена по старомодния начин - с конски впряг през планински проход.
Рекламата на Uber Eats (доставка на храна) включва участие на звездите от сериала "Приятели" Дженифър Анистън и Дейвид Шуймър, както и на семейство Бекъм - Дейвид и Виктория.
В забавното видео героите забравят важни неща от живота си, но помнят да си поръчат храна от Uber Eats.
В рекламата за кратко се появява и певецът Ъшър, който ще бъде звездата в шоуто на почивката на Супербоул.
Спорт и кино има и в рекламата на бонбоните M&M's. Клипът представя пръстен за "Почти шампиони", като има символика с пръстените, които победителите в Супербоул получават.
В рекламата участие взимат актрисата Скарлет Йохансон, която никога не е печелила "Оскар", както и бившите играчи в НФЛ Дан Марино, Теръл Оуенс и Брус Смит, които пък не са ставали шампиони.
Сред другите брандове, които ще рекламират в Супербоул, са Oreo, Mountain Dew, майонезата Hellmann's, Doritos, "Гугъл", Pringles и др.
Многомилионната аудитория на Супербоул всяка година е предпочитана и за премиери на очаквани холивудски заглавия, които ще дебютират в кината през 2024 г. Сред тях са третият филм от поредицата Deadpool и IF - и двата с участието на Райън Рейнолдс, The Fall Guy с Райън Гослинг, филм за Боб Марли и други.