За българското вино и (не)възможните му пазари

За българското вино и (не)възможните му пазари

През 80-те години България е топ износител на вино в света. Днес много трудно намира място на външните пазари въпреки доброто си качество.
През 80-те години България е топ износител на вино в света. Днес много трудно намира място на външните пазари въпреки доброто си качество.
"Гласът на "Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсят мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
В навечерието на професионалния празник на виното в "Гласът на Капитал" си говорим за тази така любима напитка, която свързваме и с дълги традиции. Знаете ли например, че през 80-те години България е четвъртият най-голям износител на вино в света, включително петият най-голям доставчик на престижния британски пазар? Историята зад този факт е доста любопитна, но днес ситуацията е различна. Сега страната ни произвежда качествено вино, но е далеч от социалистическите си успехи. Защо това е така, какво се случва на пазарите на вино днес и какви са проблемите разказва редакторката в "Капитал" Ани Коджаиванова.
В подкаста ще чуете още:
  • Как България започва да изнася рекордни количества вино по времето на социализма, включително и на Запад?
  • Кои са двигателите зад този успех?
  • Какво се случва с износа днес?
  • Обичат ли да консумират българите вино?
  • Може ли страната ни отново да бъде топ износител?
Подробности тук.
  • 1X
  • 1.2X
  • 1.5X
0:00
0:00

За българското вино и (не)възможните му пазари