"Мета": На потребителите на "Тредс" няма да бъде препоръчвано политическо съдържание

"Мета" няма да препоръчва на потребителите политическо съдържание от профили в "Тредс", които не следват, каза компанията в изявление, предоставено на "Аксиос". Привеждането на новата политика в изпълнение ще става "бавно", за да бъде направено "както трябва".
Политиките са същите, които "Мета" вече използва за контрол на политическо съдържание във "Фейсбук" и "Инстаграм", разширени с подробно разписани правила за това как "Тредс" и "Инстаграм" ще обработват политическо съдържание с наближаването на изборите в САЩ през ноември 2024 г.
Неотдавна ръководството на "Тредс" обяви, че платформата не иска да насърчава разпространението на същинско новинарско съдържание и по-общо на съобщения, свързани с политика, но не беше изложило практическите мерки, които компанията ще предприеме, за да постигне тази цел.
На потребителите на "Тредс" ще бъде разрешено да следват профили, които публикуват политическо съдържание, но алгоритъмът, който предлага на потребителите съдържание от други потребители, които те не следват, няма да препоръчва профили, публикуващи интензивно съобщения по политически теми.

"Мета" и "Майкрософт" въвеждат нови мерки за автентичност на политическата реклама
На по-късен етап, за който все още не са обявени конкретни срокове, потребителите ще могат да избират дали да активират доставянето на препоръчано съдържание за такива профили (opt in) - първо в "Тредс" и "Инстаграм", след това във "Фейсбук".
Потребителите, които публикуват политическо съдържание, могат да проверят статута на профила си, за да видят дали са публикували твърде много съобщения, които отговарят на критериите за политически съдържание и на тези, които определят дали даден профил ще бъде препоръчван на потребители, които не го следват, или не.
Ако желаят да бъдат препоръчани, "те могат да редактират или премахнат скорошни публикации, да поискат преглед, ако не са съгласни с нашето решение, или да спрат да публикуват този тип съдържание за определен период от време, за да отговарят на условията да бъдат препоръчани отново", казва се в изявлението на "Мета", разпространено от "Аксиос".

"Фейсбук" на 20 – колко и как порасна от 2004 г. насам най-голямата социална мрежа
При пускането на "Тредс" миналото лято ръководителят на "Инграграм" Адам Мосери каза, че целта (на Мета) е да създаде "публичен площад за общности" в "Инстаграм", които така и не са станали редовни потребители на "Туитър", и за общности в "Туитър" (и други платформи), които имат интерес към място за разговори, в което не доминира гневът".
Тогава Мосери отбеляза, че "политиката и тежките новини неизбежно ще се появят в Тредс - те присъства и в "Инстаграм" до известна степен - но ние няма да направим нищо, за да насърчим тези вертикали".
През последните няколко години "Мета" въведе значителни промени в алгоритмите на "Фейсбук" и "Инстаграм", така че поляризиращото новинарско и политическо съдържание да "потъне", а на негово място потребителите да виждат предимно вирусни развлекателни видеоклипове.
Чрез тези промени компанията на Марк Зукъбърг, която наскоро навлезе в третото си десетилетие, отговори на обвинения и натиска заради ролята, която приложенията му изиграха в разпространението на манипулативно съдържание преди изборите през 2016 г. и 2020 г.