Чужд мениджмънт пое "Булбрю"

Чужд мениджмънт пое "Булбрю"

Белгиецът Ханс Кук поема мениджмънта на "Булбрю" АД, каза за "Дневник" собственикът Михаил Михов. По думите му повече от година е подготвяно споразумението с Кук, който от 1995 до 2000 г. беше част от ръководния екип на "Интербрю" - производител на бирата с марки "Каменица", "Астика", "Плевенско" и "Бургаско". Целта на новия мениджърски екип, в който влизат 12 души, е преструктуриране на компанията. Още повече че програмата на Ханс Кук е четиригодишна, уточни Михов.
"Булбрю" беше създадена през есента на 2003 г. след сливането на "Варненско пиво" и "Леденика" АД. В момента пивоварната в Мездра произвежда четири вида бира - "Леденика", ММ, "Варна", която се пласира в регионите на Варна и Добрич, и "Хаберман", която се разпространява в района на Русе. Средногодишният обем на инвестициите е около 2 млн. евро. През 2007 г. средствата са били вложени в подмяна на оборудване, каза Михов.
Според него в последните няколко години "Булбрю" държи около 20 на сто от пазара на бира. Годишният капацитет е около 1.2 млн. хектолитра. Фирмата обаче не е член на Съюза на пивоварите в България и от няколко години не предоставя сравнителни данни на обема на продажбите си. Иначе по данни на съюза без варненската фирма у нас всяка година се реализират около 4.8-5 млн. хектолитра пиво. Според Михов "Булбрю" предстои да стане член на съюза на пивоварите от следващата 2009 г.
В момента трите най-големи компании сред членовете на съюза на пивоварите са "ИнБев", която продава марките "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво", "Плевен", "Славена", "Стела Артоа", "Бекс" и "Старопрамен"; "Хайнекен" с марките "Хайнекен", "Загорка", "Амстел", "Мърфис", "Кайзер", "Ариана" и "Столично" и "Карлсберг България". Тя разполага с две пивоварни в страната и продава бирата с марки "Шуменско", "Пиринско", "Карлсберг" и "Туборг". Трите дружества държат общо 76 на сто от пазара на бира в България. Останалите членове на съюза са "Болярка - БТ", "Ломско пиво" и "Агрима".