Платформата Milestone осигурява на бизнеса високо ниво на сигурност и управление на процесите

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

Платформата Milestone осигурява на бизнеса високо ниво на сигурност и управление на процесите

Георги Кръстев, Channel Business Manager, и Борислава Кенарова, Regional Sales Manager в "Майлстоун Системс България"
Георги Кръстев, Channel Business Manager, и Борислава Кенарова, Regional Sales Manager в "Майлстоун Системс България"
"Майлстоун системс" стартира през 1998 г. в Дания и днес е сред лидерите в производството на софтуер за видеомениджмънт и IP базирано видеонаблюдение. В София се намира вторият по големина офис за развойна дейност след централата в Копенхаген, Дания, и основен хъб за управление на продажбите в Централна и Източна Европа.
Разкажете ни повече за вашия екип, за отговорностите му и региона, който покрива.
Борислава Кенарова, Regional Sales Manager в "Майлстоун системс България": Търговският екип, базиран в офиса на "Майлстоун системс България", се състои от 10 души, като заедно с колегите от предпродажби (pre-sales) и маркетинг, екипът, свързан с продажбите, достига 16 души. Територията, която покрива той, е Централна и Източна Европа, бившите съветски републики и Израел, като общият брой на държавите достига 30. Основните задачи и отговорности на екипа са свързани с развиване на търговските канали в тези държави и увеличаване на пазарния дял на компанията, а това означава работа с над 20 дистрибутора, над 500 партньора и неограничен брой технологични партньори. Местният екип отговаря за внедряването на глобалните търговски стратегии и кампании на "Майлстоун" в различните територии. Често това се случва посредством организирането на събития, които имат за цел да се популяризира компанията, да се привлекат нови партньори или да се представи нов продукт или решение.
Основните отговорности на екипа на "Майлстоун Системс България са свързани с развиване на търговските канали в 30 държави от Централна и Източна Европа, бившите съветски републики и Израел
Основните отговорности на екипа на "Майлстоун Системс България са свързани с развиване на търговските канали в 30 държави от Централна и Източна Европа, бившите съветски републики и Израел
"Майлстоун" е "отворена платформа". Какво означава това?
Георги Кръстев, Channel Business Manager в "Майлстоун системс България": С напредването на технологиите и увеличаването на обема от данни, както и различните източници, които ги генерират, продуктът на Milestone - XProtect, се превърна от софтуер за управление на видеопотоци в платформа за управление на видеопотоци и данни от най различни източници.
Към настоящия момент платформата ни поддържа интеграция с над 14 хил. модела устройства, в т.ч. камери, сензори, датчици и други AI устройства. Ние нe ограничаваме нашите клиенти в избора им на решения, устройства или инфраструктура, която да използват, за да организират своите процеси. Това е едно от основните конкурентни предимства на "Майлстоун".
Отвореният тип на платформата ни позволява да бъдем на върха на оперативните процеси и да помагаме на нашите клиенти да оптимизират и да постигат желаните резултати. В много случаи клиентите ни стартират дори и с настоящата техника и инфраструктура, с която разполагат, и впоследствие надграждат системите си - друго голямо предимство, тъй като клиентите не са ограничени да използват единствено определен производител на техника.
Допреди няколко години под видеонаблюдение се разбираше единствено дейността, при която определен брой оператори наблюдават няколко монитора, към които са свързани определен брой камери, наблюдаващи обекти, части от сгради, охрана на периметър, вход/изход и т.н. В наши дни благодарение на компании като "Майлстоун" видеонаблюдението е много повече от това - отворената платформа, внедряването на модерни технологични решения, изкуственият интелект, позволиха интеграция между различните системи в една централизирана платформа. По този начин видеонаблюдението се превърна в част от основните оперативни процеси във всяка структура. Способността на "Майлстоун" да оркестрира данни от различни източници и да създава процеси и взаимовръзки от типа "какво/ако" превърнаха видеонаблюдението в beyond security технология. По този начин ние станахме много по-гъвкави, развихме функционалностите на платформата, а това ни помогна да навлезем в много различни оперативни приложения.
Георги Кръстев, Channel Business Manager
Георги Кръстев, Channel Business Manager
В България компанията има успешни проекти и приложения в най-различни сфери на дейност - от национални и обществени до големи корпоративни с много сложни интеграции. Кажете повече за тях.
Георги Кръстев: Едни от значимите проекти в България, които сме постигнали благодарение на наши партньори, са:
  • Градско видеонаблюдение - в тези проекти "Майлстоун" служи като платформа, която обединява и съхранява видеопотоците от камерите, разположени в различни части на града. В някои проекти благодарение на допълнителни аналитични функционалности се създават процеси от тип "какво/ако". Също така има и интеграции с различни подсистеми, които са интересни за общинските власти - интеграция със сензори за пожар, сензори за следене качеството на въздуха, сензори за водни нива. В големите градове "Майлстоун" помага за управлението на трафика и обществения транспорт, чрез интеграция между системите за управление на светофарните уредби, бус ленти, основни транспортни системи, опазване реда на обществени места, където се струпват много хора, и тн.
  • Корпоративни процеси и видеонаблюдение - при този тип клиенти на практика ограничението във възможностите идва единствено от идеите и нуждите, които имат самите клиенти. Клиентите ни са от най-различни сфери на бизнеса:
- Производствени предприятия: основните оперативни предизвикателства пред тези клиенти са оптимизиране на работни процеси, спазване на безопасност по време на работа, оптимизиране на пропускателните процеси, интеграция с други подсистеми за управление.
- Транспортни и логистични предприятия: предизвикателствата са оптимизиране на работата, управление на трафика, проследяване на пратки, интеграция и обединяване на всички подсистеми, като в някои случаи се достига до 5 системи с различни дейности. Отново спазване на работна безопасност. В някои от случаите - обозначаване и следене на различни рестриктивни площи, водни нива (за воден транспорт), периметрова охрана, както и интеграция с радарни системи (за въздушен транспорт) и т.н.
- Ритейл/ хранителни вериги, супермаркети: при тези клиенти предизвикателствата са свързани с намаляване броя на кражбите, оптимизирането на човекопотока, управление на паркинги, обслужването и разплащането на касите, оптимизация на продажбите и услугите според поведението на клиентите, но също така и правилно позициониране на стоките, маркетинг и т.н. "Майлстоун" е платформата, която може да предостави аналитичните процеси и интеграцията с разплащателния софтуер, в резултат на което част от тези предизвикателства могат да бъдат решени.
- Здравеопазване: в този сегмент "Майлстоун" предоставя решение, което може да помогне на оперативния болничен персонал да предостави по-бърза реакция при необходимост, както и да проследява позиционирането на важна медицинска техника и т.н. И всичко това става чрез различни аналитични софтуери известни като AI.
- Казина и игрални зали: предизвикателства за тях са опазване на реда, предотвратяване на опитите за измама, опазване на личната безопасност и работна етика, идентифициране на опасни лица или идентифициране на ВИП и т.н.
В заключение можем да кажем, че приложението на "Майлстоун" е най-разнообразно и благодарение на нашите решения всяка компания може да постигне не само високо ниво на сигурност, но и да реализира различни и гъвкави сценарии според своите нужди, които са отвъд единствено и само следенето на сигурността.