Фотогалерия: Под платната на шхуната

Татяна Димитрова

Фотогалерия: Под платната на шхуната

Разходка по река Рик, която отвежда в Балтийско море.

  • В общия случай разходката с лодка се свързва с разгара на лятото, слънцето, скоковете в морето, тена. Все неща, възможни и обичайни по това време на годината. На север плуването, а и плаването в морето не е за хора, несвикнали с по-ниските температури. А тези, които искат да ловят риба, да се пробват с каяк или нещо подобно трябва да са готови на честа и рязка промяна на времето дори само в рамките на час.
    В общия случай разходката с лодка се свързва с разгара на лятото, слънцето, скоковете в морето, тена. Все неща, възможни и обичайни по това време на годината. На север плуването, а и плаването в морето не е за хора, несвикнали с по-ниските температури. А тези, които искат да ловят риба, да се пробват с каяк или нещо подобно трябва да са готови на честа и рязка промяна на времето дори само в рамките на час.
  • В северното германско градче Грайфсвалд туристите имат възможност да се качат на борда на шхуна, управлявана от екипаж от поне 6 човека. Които в рамките на двучасово плаване си сменят ролите по няколко пъти като само малка част от тях включва опъване и прибиране на платната. Тази процедура конкретно е сама по себе си изкуство, което е интересно и за не особено изкушения от материята зрител.
    В северното германско градче Грайфсвалд туристите имат възможност да се качат на борда на шхуна, управлявана от екипаж от поне 6 човека. Които в рамките на двучасово плаване си сменят ролите по няколко пъти като само малка част от тях включва опъване и прибиране на платната. Тази процедура конкретно е сама по себе си изкуство, което е интересно и за не особено изкушения от материята зрител.
  • Корабът е с историческа стойност и подобно на още близо 60 е собственост на местен музей. Пътуването с него е възможно при минимум 15 туристи срещу такса от 60 евро на човек. Причината е, че това е минимумът, който стига за покриване на разходите.
    Корабът е с историческа стойност и подобно на още близо 60 е собственост на местен музей. Пътуването с него е възможно при минимум 15 туристи срещу такса от 60 евро на човек. Причината е, че това е минимумът, който стига за покриване на разходите.
  • Пътуването започва от река Рик, която минава през града и отвежда в открито море. Балтийско.
    Пътуването започва от река Рик, която минава през града и отвежда в открито море. Балтийско.
  • По бреговете й има дълги редици малки плавателни съдове, а шхуната се разминава ту с риболовци, ту със спортисти, гребящи в ритъм на борда на кану, ту с любители на малките платноходки, които са решили да разходят по залез.
    По бреговете й има дълги редици малки плавателни съдове, а шхуната се разминава ту с риболовци, ту със спортисти, гребящи в ритъм на борда на кану, ту с любители на малките платноходки, които са решили да разходят по залез.
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната
  • Тук само чуждите туристи не са наясно, че клонящото към залез и ярко слънце съвсем не е обещание за безоблачен залез.
    Тук само чуждите туристи не са наясно, че клонящото към залез и ярко слънце съвсем не е обещание за безоблачен залез.
  • Изведнъж лисва дъжд, който не оставя никаква друга възможност освен паническо прибиране на всички на борда в каютата на капитана докато екипажът едвам смогна да събере раздадените одеяла за онези пътници, на които е доста проветриво на борда. Не след дълго дъждът внезапно спира, както се е появил, за да се покаже двойна дъга. Следите от него остават в свежестта на въздуха и оттичащата се отвсякъде вода.
    Изведнъж лисва дъжд, който не оставя никаква друга възможност освен паническо прибиране на всички на борда в каютата на капитана докато екипажът едвам смогна да събере раздадените одеяла за онези пътници, на които е доста проветриво на борда. Не след дълго дъждът внезапно спира, както се е появил, за да се покаже двойна дъга. Следите от него остават в свежестта на въздуха и оттичащата се отвсякъде вода.
  • За разполагащите с повече време и с бюджет пътуването с шхуна може да продължи няколко дни като се обикалят градовете с излаз на море, които в средновековието са или част от т. нар. Ханза - лигата на търговците.
    За разполагащите с повече време и с бюджет пътуването с шхуна може да продължи няколко дни като се обикалят градовете с излаз на море, които в средновековието са или част от т. нар. Ханза - лигата на търговците.
  • Стоманеният кораб с характерните квадратни платна е построен през 1951 г. в корабостроителницата "Варнов" във Варнемюнде и пуснат в експлоатация под името "Вилхелм Пик". До 1990 г. той е флагманът на военноморското училище GST в Грайфсвалд-Вик и провеждаше тренировъчни пътувания за млади моряци.
    Стоманеният кораб с характерните квадратни платна е построен през 1951 г. в корабостроителницата "Варнов" във Варнемюнде и пуснат в експлоатация под името "Вилхелм Пик". До 1990 г. той е флагманът на военноморското училище GST в Грайфсвалд-Вик и провеждаше тренировъчни пътувания за млади моряци.
  • След политическата промяна корабът е основно ремонтиран и преустроен. Оттогава той е собственост и се управлява от Seesportzentrum Greif, компания, собственост на университета в Грайфсвалд.
    След политическата промяна корабът е основно ремонтиран и преустроен. Оттогава той е собственост и се управлява от Seesportzentrum Greif, компания, собственост на университета в Грайфсвалд.
  • Капитанът предлага на посетителите и своя поглед към платноходите.
    Капитанът предлага на посетителите и своя поглед към платноходите.
  • Традиционният кораб Vorpommern е 17.6 м (21.2 м) дълъг и 5.6 м широк и е построен като риболовен катер. Общата площ на платната е 150 m². Това позволява да развие скорост от 14 възела.
    Традиционният кораб Vorpommern е 17.6 м (21.2 м) дълъг и 5.6 м широк и е построен като риболовен катер. Общата площ на платната е 150 m². Това позволява да развие скорост от 14 възела.
  • След като през 1996 г. е превърнат в шхуна, корабът е върнат в експлоатация. Неговото ново място е пристанището на музея Грайфсвалд.
    След като през 1996 г. е превърнат в шхуна, корабът е върнат в експлоатация. Неговото ново място е пристанището на музея Грайфсвалд.
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната
  • На няколко места по реката мостовете се вдигат и е разположена светофарна уредба, за да могат да се редуват в преминаването си пешеходци, автомобили и лодки.
    На няколко места по реката мостовете се вдигат и е разположена светофарна уредба, за да могат да се редуват в преминаването си пешеходци, автомобили и лодки.
  • Фотогалерия: Под платната на шхуната