Avendi поднови успешното си сътрудничество с Tabasco, Plasmon и Chicco

Като универсален дистрибутор Avendi е силна в представянето на различни марки вина, бири, води, енергийни и алкохолни напитки, но не само - компанията има сериозни позиции на пазара в дистрибуцията на храни, подправки и бебешки продукти, като все по-често споделя новини в областта на храните и бебешките изделия. Отскоро като част от портфолиото от световни брандове
Avendi представя на българския пазар бранда Kamis
Марката за подправки е част от McCоrmicк, световен производител и лидер в света в областта на подправките и смесите за подправки, с годишни продажби от 6.35 милиарда долара. През 2023 година за седми път компанията заема първо място в категорията "Компании от хранителния сектор"*.
От традиционната чубрица и червен пипер, през краля в подправките - черния пипер, до екзотичната куркума и канелена пръчица или готовите микс решения - продуктите са с безупречни опаковки, които гарантират запазване на вкуса и аромата.

Фактът, че толкова голям световен бранд се доверява на Avendi, се дължи на успешните партньорства, които компанията вече е изградила с брандове като Plasmon, Chicco и Tabasco, и наскоро подновените дългосрочни договорености с тях. В направление "Храни" компанията е представител на някои от марките в портфолиото повече от 15 години, а дългосрочните договори са доказателство за устойчивостта на партньорството и доверието в отношенията на собствениците на марките към Avendi.
Нови дългосрочни договорености с Tabasco, Plasmon и Chicco
Тази година стартира изключително успешно за дивизия "Храни" на Avendi с новото дългосрочно партньорство с един от основните доставчици - Kraft Heinz, който е в топ пет на производителите на бързооборотни продукти в света. Avendi представя на българския пазар марката им за бебета Plasmon. Препотвърдено е и дългосрочното съвместно партньорство със световноизвестния американски бранд Tabasco, както и със световния лидер в предлагането на бебешки продукти - бранда Chicco.
Портфолиото на Avendi с продукти за бебета е дългосрочен приоритет за компанията, кoято е пазарен лидер в този специфичен канал на дистрибуция вече повече от 20 години, като налага и развива успешно различни марки храни и нехранителни продукти за бебета и деца. Новите ангажименти дават солидна основа за развитието на дългосрочни взаимоотношения с марките на българския пазар и представянето им по очаквано най-добрия начин. Добре разработените канали за дистрибуция включват специализирани магазини за бебета, за играчки, аптеки, педиатрични болници, както и обектите на големите търговски вериги от все по-бързо растящата "модерна търговия", или иначе казано големите търговски вериги.
Търговският екип се грижи за дистрибуцията не само на горната категория, но и за категорията на основни храни, където традиционно представлява продукти, произведени в Средиземноморието, които пренасят богатите традиции и култура, но най-вече и здравословните тенденции в храненето на този регион. Партньори като зехтините Bоrges и здравословните биомюсли продукти на Bio-Familia успешно се налагат в търговската мрежа на България вече повече от 15 години.
Като водещ универсален дистрибутор на българския пазар Аvendi има развита дистрибуторска мрежа в цялата страна и директно национално покритие с дълбоко проникване благодарение на собствените си складови бази и разработената верига на доставки, в това число и доставки на охладени продукти с транспорт под темпериран контрол. С помощта на мотивирания търговски екип, опита и компетенциите на служителите компанията притежава и нужната експертиза да активира брандовете в магазинната мрежа по най-правилния начин.
С помощта на маркетинговите си екипи Avendi съумява да изгражда изцяло непознатите за българския пазар брандове, бранд идентичността им и лоялността на клиентите към тях, да създава атрактивни активности в точката на продажба за още по-ефективна връзка с потребителите. По най-подходящия за брада начин компанията успява да позиционира както хранителните продукти, така и брандовете за бебета и деца в подходящи тематични събития. Пример за това е последното участие на Tabasco в международно състезание по пица в София, където в журито има големи международни имена, майстори на пицата, а една от тайните съставки в конкурса е Tabasco.

Съвкупността от тези фактори води до установяването на дългосрочни взаимоотношения с партньорите и говори за доверието, което те гласуват на компанията, а потвърждение за това е подновяването на партньорствата с тях.

Развитие на собствени брандове
Освен да затвърждава позициите си с настоящите свои партньори и да разширява портфолиото си, Avendi започва да развива собствени брандове. Още една новина за потребителите е, че наскоро компанията стартира продажбите и дистрибуцията на свой собствен бранд за бебешка храна в дивизия "Храни" с марката BioNino. Първият продукт, който вече е в продажба на пазара, е трапезната вода за бебета и деца, подходяща от 0+ месеца, а от август към асортимента на марката се добави и храна за бебета.
Тази крачка е отражение на дългосрочните амбиции за развитие на компанията в двете посоки - бебешко и детско портфолио и висококачествени и премиум здравословни храни. В BioNino са вложени 100% натурални биосуровини, със стриктно контролирано производство за специална грижа за здравето на децата. С този нов бранд целта на Avendi е да даде на родителите възможно най-високо качество на достъпна за всяка майка цена. Това обаче не е първият собствен бранд за бебета и деца на компанията. Тя е позната и като дългогодишен производител на образователната серия Thinkle Stars, която насърчава продължителното внимание и фокус на децата. Те усвояват различни умения чрез игра, като развиват фината моторика, социалните умения, когнитивното, логическото и креативното мислене.
Надежден стратегически партньор
От 2006 година, още с откриването на дивизия "Храни", като вече доказала се компания от професионалисти Аvendi привлича световни марки, лидери в своите категории от цял свят.
През изминалите години с опита и натрупаната експертиза по изграждане и развитие на марките компанията успява да развие брандове, които заемат първи позиции в категориите си или в съответния ценови сегмент. А с фокуса на специализираните търговски звена към всеки от каналите Avendi се налага като предпочитан партньор за клиентите в различни канали на дистрибуция - от модерната търговия, през специализираните магазини" до традиционните магазини за бебешки стоки и книжарниците.
Пример в това отношение е вече 18-годишното ексклузивно партньорство в България на Avendi с най-познатия сос в света - Tabasco, който има най-много последователи сред младата Z аудитория и изненадва с разгарящи страстта към вкусната храна рецепти и присъствие в парещи сетивата коктейли.
С разрастване на бизнеса в търговски обекти, хотели, ресторанти и кафенета успехите на дивизия "Храни" на Avendi са припознати от собственика на марката и се преминава към директен модел на партньорство. Наскоро на българския пазар бяха лансирани нови вкусове в модерни squeeze бутилки, удобни за изстискване - Sriracha и Sweet & Spicy. А 2025 година се очаква да бъде още по-обещаваща със специални предложения за нови сосове и присъствие на пазара и сред кетъринг компании в страната.
Разширено портфолио в сегмента на продукти за бебета и деца
Вече 20 години Avendi развива световни марки за детски храни на българския пазар, като притежава доказан опит в областта - свидетелство, за което са отличията и наградите, присъдени през годините. Развитието на Аvendi с продукти на Plasmon например започва с емблематичната бишкота, която всяко бебе е опитало. Тя влиза в менюто на бебетата от 4-месечна възраст и ги съпътства, докато растат.
Аvendi успява да наложи и готови храни под формата на "месни заготовки". Майките ги предпочитат заради високото ниво на протеин. Последната добавена в асортимента категория са снаксове само с пет съставки, без сол и оцветители, практичните "миксирани менюта" и BIO серия, която отговаря на търсенето на гарантирано и безопасно хранене.

Chicco е марка, представена на българския пазар повече от 20 години. Партньорството й с Avendi започва през 2017 г., а днес неонатолози и педиатри в болници в страната работят с уникалните шишета Natural Feeling, които превентират появата на колики, а козметиката за бебетата в болнична среда е Baby Moments. Акушери и специалисти по детско хранене и сън предават посланието на марката и споделят опита си с бъдещи и настоящи родители в училищата на "Мама", "Бебе" и "Кенгуру".
Безспорна иновация в портфолиото на Chicco е и шишето Perfect 5, което гарантирано намалява бебешките колики, доказано с клинични изследвания, проведени в Италия. През 2024 година компанията лансира 60 нови продукта с богато разнообразие във всички категории, основно в детските колички и столчета за кола, изцяло съобразени с новите ЕС стандарти за безопасност.
*в общата класация на най-устойчивите компании, проведена от Corporate Knights
*в общата класация на най-устойчивите компании, проведена от Corporate Knights