"Карлсберг България" отчете 12% ръст на продажбите
Пивоварната компания "Карлсберг България" отчете 12% ръст на продажбите си за първите два месеца на годината, сравнено със същия период на миналата година, съобщиха от дружеството. За януари и февруари от пивоварната отчитат 31% пазарен дял. Това е повишение с 4% в сравнение със същия период за 2007 г. От Съюза на пивоварите в Българи отчитат 2% свиване на пазара от началото на годината в сравнение с миналата година. "Карлсберг" отчитат 17% ръст на продажбите на "Шуменско" за първите два месеца.
Данните на Съюза на пивоварите за януари показват, че "Карлсберг" е реализирала най-голямо количество пиво на българския пазар - над 73 хил. хектолитра. През миналата година марката, която е част от фолиото на компанията, отбеляза 125-ата си годишнина. Това е и причината "Шуменско" да излезе с нова ретро бутилка през тази година. Новата опаковка от 0.5 литра е продължение на юбилейната серия на марката.
Изпълнителният директор на "Карлсберг България" Александър Грънчаров прогнозира капацитета на производство на наливна бира в шуменската пивоварна да нарасне близо три пъти. Това ще стане благодарение на пускането на нова линия за кегове, която ще стартира през май.
Инвестиционната стратегия на компанията през тази година предвижда още нова складова база с площ от 1000 кв.м. Цялостният план за модернизация на пивоварната предвижда 20 млн. лева инвестиции за следващите три години, като част от тях са предвидени за проекта за подобряване на сградата на варилната инсталация.
Данните на компанията показват, че за последните три години пазарният дял на "Шуменско" се е увеличил близо пет пъти. Двайсет и два процента е ръстът на продажбите на марката за миналата година в сравнение с 2006 г.