Роклите на Соня

Роклите на Соня

Роклите на Соня
Дрехите са универсален начин за комуникация, смята Соня Ангъдян - собственик и дизайнер на модна къща "Холидей Сона" и собственик на първия бутик за булчински и вечерни рокли на марката La sposa у нас. Това е една от четирите линии на испанския моден гигант Pronovias Fashion Group в България. Магазинът отвори врати наскоро във Варна.
Вечните неща
Противно на очакванията, Ангъдян ходи облечена само в панталони. Роклите са за специални случаи - като разговор с представител на медиите например.
От години се занимавам с мода и знам, че всяка нова колекция и всяка нова дреха не се предлага самоцелно и само за да подчертае някакви нови тенденции, но носи в себе си и една субкултура, която трябва да стигне до клиента. Звучи претенциозно, но добрите дизайнери и производители са тези, които влагат нещо в повече предвид, когато предлагат стоката си, убедена е Соня Ангъдян. Категорична е, че качествената конфекция издига на по-високо ниво и дрехите, и жените, които ги носят.
Приятелите й я определят като изключително непосредствен човек, който лесно допуска хора до себе си и с невероятно "арменско" чувство за хумор. Отговорът й защо предлага сватбени рокли е бърз и лаконичен. Има вечни неща! Колкото и светът да се модернизира и променя, винаги остават вечни неща.
Едно от тях е сватбата. Винаги ще има хора, които искат да скрепят брака си по много старомоден начин. Винаги ще има и момичета, които искат да бъдат принцеси, макар и за няколко часа в живота си. Във всяко едно момиченце с плитки дреме по някоя принцеса.
Точно затова аз вече 13 години продължавам да работя в булчинския бизнес, въпреки че той не е най-печелившият, обяснява Соня. Уточнява, че всичко зависи от гледната точка. Ако си добър търговец и се грижиш за бизнеса си, винаги има смисъл. Дори и да продаваш пуканки, смята Ангъдян. А че тя е добър търговец, е повече от ясно.
Казва, че трудно може да преброи роклите, които е продала. Аргументът - имам магазини във Варна, София и Плевен. "За известно време продавах рокли и в Бургас. Изнасяла съм продукция за Великобритания и Норвегия..." Сега Соня Ангъдян произвежда и изнася сватбени рокли за британската The Bridalwear company.
Основната причина на партньорите ми да се насочат към българките производители е съотношението високо качество и добра цена. Още повече че български, румънски, полски и редица други производители предлагат по-качествена стока от масовата китайска, казва Соня Ангъдян. Допълва, че не умее да шие, но въпреки това всички в ателието й - над 15 души, се съветват с нея за дизайна и материята на моделите, които произвежда.
След 13 години в булчинския бранш обаче Ангъдян признава: "Ако преди години знаех какво ме чака днес, може би никога нямаше да се захвана. Със сигурност щях да съм много впечатлена от това, което съм постигнала." Още повече че е завършила икономика и управление на търговията в икономическия университет във Варна и според хората, които я познават, е намерила мястото си. Това, което й доставя удоволствие, е да продава. Не съм наясно с всичко, но съм намерила добри специалисти, които си разбират от работата. Това, което аз правя, не е изключение. Прави го всеки, който иска да бъде добър и да просперира, убедена е Ангъдян.
Определя инвестицията в новия си бутик като "страхотна емоция и отношение".
Една дреха винаги трябва да се уважава. Всяка заслужава еднакво отношение посочва Соня Ангъдян. Не само защото така се възпитава вкус, но и защото чрез тях човек по презумпция се приема по по-различен начин. Още повече че в големи компании изискванията понякога стигат дотам, че да посочат и процентното съдържание на различните материи в даден плат, от който трябва да бъде ушит един костюм. Соня Ангъдян обаче е доказателство, че формалното облекло не е задължително за успеха.
Снежанка на спирката
Първата фирма на Ангъдян се наричала "Празнична агенция". Беше през 1995 г. Не разполагах с пари и реших, че единственото, което мога да правя по него време, е да организирам тържества. С един приятел - Ивелин Кандов (тогава журналист във варненската радиостанция от веригата "Канал Ком") по коледните празници участвахме по тържества в детските градини.
Той играеше дядо Коледа, аз Снежанка. И понеже той редовно закъсняваше, а се придвижвахме с градския транспорт - непрекъснато го чаках по спирките, спомня си днес Соня. Постепенно нейната "Празнична агенция" започнала да организира сватби, коктейли, видеозаснемане, участвала дори в шоута на мага Астор. В един момент реших, че мога да продавам рокли. На първо време продажбите били на консигнация от фирми от Асеновград.
Преди четири години Соня Ангъдян създава собствена марка - "Холидей Сона", която успешно налага на пазара. Заедно с булчинските рокли започва да произвежда сватбени аксесоари, бални и официални тоалети, като поддържа две линии бутикови облекла и конфекция по предварително договорени размери.
В Европа е нормално да има фирми, които търсят добри и качествени производители. Интернет предлага изключителна възможност за установяване на първоначални контакти. Аз непрекъснато получавам предложения, обяснява още Соня Ангъдян. Уточнява, че не облича младоженци, защото предпочита да прави това, от което разбира. Но в бъдещите й планове влиза изграждането на огромен търговски сватбен център.
Такъв, който ще предлага всичко. Като се започне от облекла и аксесоари за младоженци и се стигне до организирането на тържества, избора на ресторант, ритуал и т.н. Няма нищо по-хубаво от това двама души, които са решили да сключат брак, да влязат в такъв център и да свършат цялата си работа за един ден. Засега Соня Ангъдян е в процес на търсене на партньор, който да й помогне да осъществи мечтата си - "да преобразява хората до безумие поне за един ден".