"Опел" стана най-продаваният нов автомобил

"Опел" стана най-продаваният нов автомобил

"Опел" стана най-предпочитаната нова кола за българите, сочат данните за пазара на Съюза на вносителите на автомобили в България(СВАБ). През януари и февруари десетте дилъра на марката са намерили 1009 клиенти, което им отрежда пазарен дял от 11.73%. Втората позиция при търговците е за досегашния лидер "Тойота Балканс" с 915 продажби.
От започването на воденето на официална статистика у нас през 1992 г. досега "Опел" не е оглавявал продажбите, сочи справка с архивите на СВАБ. До 1996 г. най-търсените коли бяха руските "Лада". В периода 1997 - 2000 г. предпочитанията се насочиха към "Деу", но проблемите на компанията в глобален план доведоха до сгромолясването на продажбите и у нас. От 2001 г. до януари миналата година лидер беше "Пежо", когато водачеството се пое от "Тойота".
Сред основните причини за успеха на "Опел" са поредицата от сделки, свързани с обновяването на парка на МВР. Вътрешното министерство предпочете за нуждите на различните служби да заложи на предишната генерация на "Астра", като в класа на този автомобил са 704 от продажбите на дилърите на "Опел". В този сегмент обаче попадат още реализациите на новото поколение на "Астра", както и популярният ван "Зафира". До края на тази година МВР възнамерява да купи още поне 1000 леки коли, като с цел хомогенизация на парка те вероятно отново ще са "Опел".
Иначе в сравнение с първите два месеца на миналата година през тази продажбите на нови моторни превозни средства бележат ръст от близо 33% при 22.15 на сто за цялата 2007 г. През януари и февруари са били купени 9290 леки и лекотоварни коли, камиони, автобуси и мотоциклети. Реално обаче продадените нови моторни средства у нас са повече, тъй като част от търговците не отчитат оборотите си в СВАБ. Най-сериозни разминавания има при автобусите, камионите и мотоциклетите, където присъстват най-много компании, нечленуващи в съюза на вносителите.
В процентно изражение най-сериозно покачване на продажбите има при автобусите - цели 12 пъти, но това шокиращо число се формира от едва 71 сделки при 5 за същия период на миналата година.
Продължава засилващото се търсене на товарни автомобили, като през първите два месеца на годината са били купени 614 срещу 317 за същия период на 2006 г.
Най-голям обем от всички сделки естествено се падат на леките и лекотоварните коли, който са се радвали на близо 27% по-голямо търсене, като са намерили общо 8605 купувачи.
По сегменти предпочитанията са насочени основно към компактните градски коли и автомобилите от масовия среден клас, на които се дължат 45% от всички продажби. Малките и средните ванове държат 21 на сто от пазара, а автомобилите със задвижване 4Х4 - 18.6%. Най-продаваната нова лека кола в България, както и през миналата година, е "Дачия Логан седан", предпочетена от 412 купувачи.