Французи прилагат франчайзинг в птицевъдството
Французи прилагат франчайзинг в птицевъдството
Френската компания DUC е избрала България за отглеждането на специално селектираната порода пилета Дюк,кръстоска между домашно пиле и бройлер. Франчайзинът включва доставка на селектираните пиленца плюс фуража, който се приготвя по специална рецента, Сключили сме договори с над 20 ферми в Северна и Централна Южна България, до пет години планираме инвестиции в близо 150 български ферми, съобщи генералният директор на компанията Жоел Маршан.
Мениджърите са избрали страната ни след продължителен маркетинг на потреблението и възможностите на птицевъдството в страната. Пилешкото месо присъства в 90 на сто от месечното меню на българина. През последните години производството на пилешко и заешко месо нараства с 5 хил. броя и през 2007 г. вече заема 61 на сто от пазара на месо в страната. Потенциал има и за развитието на малките птицеферми, обясни директорът по производствените въпроси на компанията Жан.Пиер Шарерон.
Французите подпомагат стопанствата и при плучаване на изходни заеми за модернизация на фермите. До 2012 г. се планира в страната да бъдат инвестирани десетки илиони евро, съобщи още Жоел Маршан. Досега пилетата са се внасяли от Франциа, но вече са заложени първите носачки, които се очаква до октомври месец да започнат да снасят пиленцата Дюк, така че изцяло да се отглеждат в България. Птиците се хранят изцяло с растителен жураж, не се прилагат антибиотици или животински и рибни смески в храната. "Целта е да се достигне вкуса на домашното пиле с идеални вкусови качества", допълни мениджрътъ по производствените въпроси.
Избират се стопанства с две до три помещения за отглеждането на птиците, като с предимство се ползват регионите с висока безработица. |