Джени Иванова, която посвещава трета изложба на женските образи в изкуството

След "Лице в лице" и "Персона" младата художничка Джени Иванова представи третата си самостоятелна изложба "Антропология на образа", в която отново се открояват ярки женски образи. Завършила специалностите "Стенопис" и 'Сценография" в Националната художествена академия, последните ѝ творчески търсения са свързани с портрета и ролята му в 21-ви век и най-вече със стремежа да разшири неговите граници.
В началото на февруари тази година Джени Иванова получава да предложение за трета самостоятелна изложба, този път в пространството на The Residence Exclusive Club, и до нейното откриване в началото на декември успява да нарисува 12 платна, разказва тя пред "Дневник". |
"В гилдията на художниците много често се споменава това, че лицето е един от най-мощните инструменти за изразяване на характер. Този характер искам да изразя с тези ярки женски образи. Интимност, която не използва директно физическата голота", добавя още тя за вдъхновението, което стои зад създаването на картините. Иванова разказва, че в "Антропология на образа" акцентира върху външната и вътрешната красота, с които да изрази сложността на човешкия образ.

"Търсейки как да обработя своите емоции и психологическа реалност, но и вярна на ар деко, комбинирам цветови палитри и форми, които са не само визуално привлекателни, но и провокират в мен дълбоки психологически размисли. Персоните ми, представени в провокативни пози и изящни дрехи, излъчват самочувствие и независимост - разказва тя. - Лицата им подсказват дълбочина на мислите и чувствата, които остават извън пределите на физическото. Този контраст между външния блясък и вътрешния свят е централна тема на изложбата ми. Силно вярвам, че психическият мир и емоционалната дълбочина определят многопластовото излъчване на човека."

Ретроспекция на Текла Алексиева и още пет изложби в София, които да посетите през декември
Въпросът, който иска да постави Джени Иванова, е може ли изящното изкуството да бъде катарзисно за наблюдателя и да събуди размислили и интерпретации. Но запитана какво е мястото на женските образи в съвременното изкуство, тя отговаря, че е изключително значимо.
"Портретът винаги е бил стълб на историята на изкуството, приемайки различни форми през цялото си развитие: от египетските статуи на фараони до елинските бюстове на гръцките богове, от ренесансовите фрески чак до ситопечатите на Уорхол.
Това е тема, която силно ме вълнува, и на която посвещавам трета изложба, в която смятам, че вглъбеността навътре в себе си е най-силна", отговаря художничката. |

"В изложбата тя изправя зрителя пред един изключителен визуален и емоционален опит, в който женският портрет като едно от най-сложните предизвикателства пред съвременния артист се превръща в средство за дълбочинно разглеждане на вътрешния свят", казва нейният куратор Каролина Панаинте. Според нея портретите на Джени Иванова изразяват сложността на женската идентичност и всеки детайл и нюанс в тях допринасят за това.
"Антропология на образа" е не само визуално изживяване, но и платформа за диалог, която ни предизвиква да се замислим за ролята на жената в съвременното общество и как тя съчетава външната красота с вътрешната сила", казва още Панаинте.