Терминалът на летище Варна ще бъде обновен
Концесионерът на летищата във Варна и Бургас "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" ще инвестира 50 млн. евро през тази година. Това съобщи в понеделник главният изпълнителен директор на компанията Андреас Хелфер.
Преди началото на активния летен сезон "Фрапорт" ще промени изцяло сега съществуващия терминал на летище Варна. През миналата седмица дружеството получи разрешение за обновление. Проектът включва разширяване на зоната за чекиране на пътници и паспортен контрол. Ще бъдат разширени и търговските площи. Целта на реконструкцията е максимално улесняване на престоя на туристите. В Бургас предстои разширение на перона, което ще се осъществи на няколко етапа. На първо време ще се изградят две стоянки за ширококорпусни карго самолети и четири - за гражданската авиация. Разширява се и салонът за заминаващи пътници. Строителството ще започне през летните месеци, съобщи говорителят на аеропорта Кристина Нейкова. По думите й строителството нямало да попречи на нормалното осъществяване на трафика от туристи в двете посоки. В момента тече международният конкурс за фирмата, която ще изгражда бъдещия терминал с капацитет 3.5 млн. пътници. В момента тече и проектиране нова административна сграда на летище Бургас. В края на миналата година стартира изграждането на бетонова обваловка, която представлява вана за съхранение на реактивното гориво. Съоръжението ще възпрепятства евентуалното изтичане на керосин в почвата. От аеропорта не можаха да посочат точния размер на инвестициите, планирани за новото строителство.
Инвестициите в двете морски летища са заложени в инвестиционната програма отдавна. Те нямат връзка с това, че холдинговото дружество "Химимпорт" влезе в концесията на морските летища във Варна и Бургас в началото на месеца. Тогава "Химимпорт" придоби "Молет" - едноличният собственик на българското дружество "БМ стар". "БМ стар" държи 40% от концесионера на летищата "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт". Останалите 60% са на германския оператор на летища "Фрапорт". Така на практика "Химимпорт" вече контролира официално 40% от концесионера на летищата.