В музея, разположен в намиращото се до Сандански село Капатово, са изложени изключителни за Източна Европа експонати, включително и уникати.
В разположеното до Сандански с. Капатово се намира музеят за ретро автомобили "Златен Рожен". В него са изложени изключителни за Източна Европа експонати, включително и уникати. Всеки от посетителите е съпроводен от гид, който разказва най-любопитните факти за изложените автомобили.
Това е първата зала.Поглед и към втората зала. Музеят работи от вторник до неделя от 10 до 18 часа. Цената на билетите е 12 лв. за възрастен и 6 лв. за ученици и пенсионери. Групи от над 10 човека ползват 15% отстъпка. Този Stayer 50 от 1937 г. е един от първите в света, при който фаровете са вътре в купето, а не както дотогава отстрани, както на автомобили от фона. Разполага с 22 к.с. и вдига 90 км/ч. До него е Renault Monastella от 1930 г. Част от колекцията е и първият лек автомобил на френската марка "Ситроен" - Тype A от 1918 г. До него е "Ситроен" Type B14G от 1927 г. Специално внимание заслужават четири автомобили, собственост на Националната служба за охрана. Сред тях е този ЗИС 110 Б (абревиатурата идва от Завод имени Сталина). Моделът е разработен между 1942 и 1944 година, след като американците дават на съюзниците си във войната документацията за американския модел "Packard Super Eight.
Автомобилът е произведен през 1951 г. В него се е возил съветският космонавт Юрий Гагарин при посещението си в България през 1961 г.ЗИС 110 от 1952 г. До него е съветската лимузина ЗИЛ - 115, произвеждана между 1978 и 1985 г. Автомобилът е с V8 бензинов мотор с мощност 319 к.с. АРО 304 е румънски автомобил, от който са произведени едва 6 броя между 1977 и 1988 г. Този автомобил е подарен на генералния секретар на ЦК на БКП Тодор Живков от неговия румънски колега Николае Чаушеску. Автомобилите "Мерцедес" заемат доста голяма част от експозицията, включително почти цялата централна част на втората зала. В средата е "Мерцедес 300 S" купе от 1954 г. Едва 213 екземпляра от модела са произведени на ръка и за времето си това е най-скъпият модел на марката. На преден план е "Мерцедес 220" купе от 1952 г. Произвежда се като седан, кабриолет и купе. Автомобилът в музея е във версия купе, от която са произведени едва 85 бройки. "Мерцедес 300D" кабриолет от 1960 г. е наричан "Аденауер", тъй като е предпочитан автомобил от канцлера на Германия Конрад Аденауер. Първоначално Аденауер използва за служебен автомобил това БМВ 501, който е първият следвоенен германски автомобил с V8 двигател. Той е и първият сглобен в завода на БМВ в Мюнхен, който разширен на няколко пъти, се използва и до днес. Тази кола обаче са оказва тясна и ниска за едричкия канцлер и той се насочва към кабриото на "Мерцедес". "Мерцедес" 190 SL от 1961 г. До него са "Мерцедес 280 SEL" и "Мерцедес 220 D" от 1969 г. "Мерцедес 280 SL" "Пагода" от 1968 г. Това е първият модел на марката с радиални гуми. Реплика на състезателния автомобил "Мерцедес SSK" от 1932 г. Това е последният автомобил, проектиран от Фердинанд Порше, преди да напусне компанията и да направи собствена фирма. Мощността стига до 300 к.с., а с максималната си скорост от 190 км/ч "Мерцедес" SSK е най-бързата кола на своето време. Моделът печели редица състезания. "Мерцедес 200" от 1935 г. "Мерцедес L319" пожарна от 1965 г. Камионът е на под 40 хил. километра и цялото оборудване работи. Два модела на "Ролс-Ройс" на преден план е "Силвър Спирит" от 1984 г, принадлежал на фамилията "Бакарди". Това е първият модел на марката, при който фигурката на предния капак се прибира. Отзад е "Ролс-Ройс Силвър Шадоу" от 1977 г. "Ферари 330 GT" 2+2 Серия 1 от 1965 г. е създадено по дизайн на "Пининфарина". От колата са произведени едва 1000 бройки. Мощността е 300 конски сили, а това е първото "Ферари" с четири места. Това е един малкото модели на "Ферари", които създателят на марката Енцо Ферари е обичал да кара.
На заден план е "Ферари 348 ТБ" от 1991 г.Това със сигурност е най-уникалният автомобил в музея, защото е произведен в една, единствена бройка при това в България. Създаден през 2018 г. "Ягуар от САС студио" има ретро визия, вдъхновена от формите на моделите на марката през 40-те и 50-те години на NN век. Автомобилът използва 5.3 литров V12 мотор от модела "Ягуар XJS" с мощност 300 к.с. "Алфа Ромео" 1750 GT от 1968 г. (вдясно) това е единствен екземпляр в България. Точно с такъв автомобил, но бял, в катастрофа загиват звездите на "Левски" и българският национален отбор по футбол Георги Аспарухов - Гунди и Никола Котков. Вляво е "Алфа Ромео" GTV от 1980 г. Автомобилът има епизодична роля във филма за Джеймс Бонд "Октопуси" "Фиат Бертоне" от 1983 г. Сглобено в България "Булгаралпин А110" от 1968 година и състезателният автомобил "Рено Алпин" на легендарния автомобилен състезател Илия Чубриков. И малко американски прелести. "Буик Серия 40 Спешъл" от 1958 година. Моторът е само V6с 275 конски сили. На заден план е "Кадилак Флийтууд 75" лимузина от 1958 година с V8 мотор и 335 конски сили мощност. "Пиърс-Ароу" е американски производител, предлагащ луксозни автомобили между 1901 и 1938 година. През 1928 година е купен от "Студебейкър". В музея може да се види единственият в света толкова запазен "Модел 43 Ле Барон" от 1931 г. Отзад е "Крайслер Уиндзор" седан с четири врати от 1947 г. Макар и базиран на разработка преди войната, моделът е толкова сполучлив, че в първата си година на пазара формира почти 63% от продажбите на "Крайслер" в САЩ. Разбира се, всеки уважаващ себе си модел трябва да има един "Форд Модел Т" - първият общодостъпен автомобил в света. Този е от 1912 г. Ниската цена се постига основно заради въвеждането на поточната линия в производството. Любопитна подробност е, че разработката на колата е дело на един американски и двама унгарски инженери. Отзад се вижда "Кадилак Серия 314" от 1926 г. Музеят предлага и богата колекция от мотоциклети. Най-старият сред тях е този "Дъглас" от 1919 г. Любопитното при него е, че вместо верига използва ремък. Фаровете и стоповете пък са всъщност ацитиленови горелки. Затова задължителна част от оборудването е пожарогасителят (вижда се отзад под багажника). АВО 425 вместо верига пък използва кардан, като леките автомобили. Любимият мотоциклет на актьора Стив Маккуин - "Триумф Бонвил"