Приходите от Havana Club, чиито основни експортни пазари включват Германия, Франция, Испания и Италия, са основен източник на чуждестранна валута за комунистическото правителство.
Havana Club ще продължи да произвежда прочутия си сладък ром, дори когато реколтата от захарна тръстика в Куба спада до исторически ниски нива, а напрежението между Вашингтон и Хавана нараства, заяви тази седмица висшият изпълнителен директор на компанията.
Havana Club International - съвместно предприятие на държавната компания Cuba Ron и френската Pernod Ricard PERP.PA, твърди, че изнася ром в 125 държави. Търговското ембарго на САЩ от времето на Студената война и свързаните с него санкции обаче отдавна забраняват вноса и продажбата на кубински ром в САЩ.Тези санкции, които бяха втвърдени през първия му мандат от наскоро встъпилия в длъжност за втори път президент на САЩ Доналд Тръмп, също допринасят за осакатяващата икономическа криза и намаляването на реколтата от захарна тръстика на карибския остров. "Смятам, че това наистина е трудна среда, въпреки че всъщност не е нещо ново", казва Кристиан Баре, главен изпълнителен директор на Havana Club International, в интервю за Ройтерс.
"Имаме готовност да работим, независимо дали с този или с друг президент на САЩ", допълва той.Приходите от Havana Club, чиито основни експортни пазари включват Германия, Франция, Испания и Италия, са основен източник на чуждестранна валута за комунистическото правителство.
Представители на компанията заявиха, че производството на захарна тръстика за търговската марка ром е гарантирано въпреки поредицата от рекордно ниски реколти на острова.Дълго време захарта беше "цар" в Куба, тъй като стотина мелници произвеждаха сурова захар за вътрешно потребление и за износ. Но недостигът на гориво, торове, машини и работна ръка, който засегна селскостопанския сектор в Куба като цяло, удари особено силно захарната промишленост, която година след година отбелязва рекордно ниски добиви. Баре казва, че компанията продължава да работи в тясно сътрудничество с държавната компания за захар AZCUBA, за да осигури бъдещите доставки. "Ние сме ромът на Куба", казва Баре.
"Не може да има експортна стратегия, нито развитие, без да имаме стабилна база в Куба", допълва той.От юли 2023 г. до юни 2024 г. продажбите на производителя на ром са нараснали с 8%, заяви главният изпълнителен директор. Havana Club си е поставила за цел да увеличи продажбите в Китай. Баре определи азиатската страна като "пазара на бъдещето".