Автомобил за много задачи

Автомобил за много задачи

Чували ли сте за синдрома на бременната жена? Не знам кой го е формулирал, но най-общо той гласи, че когато една жена е бременна, има чувството, че е около нея е пълно с жени в подобно състояние. При мен подобно нещо се случи, когато взех за тест миналата през фейслифт "Тойота Корола Версо" и внезапно открих колко много автомобили от старата и новата модификация се движат по пътищата на страната и в София в частност.
Първите впечатления
След запознанството с "Корола версо" обаче изобщо не съм изненадан от този факт просто защото това е една великолепна кола, както за града, така и за движение извън него. Големият плюс на автомобила е възможността за персонализация на вътрешното пространство според нуждите, като двете крайности са пътуване на двама души с 1533 литра багаж, или пък на седмина само с едно малко сакче. Седемте места също имат заслуга за добрите продажби, тъй като подобни автомобили ползват данъчен кредит у нас.
Любопитно е, че благодарение на седалките на релси на втория ред най-задните кресла могат да се ползват не само от малчугани. При сгъването на двата реда седалки отзад се образува равен под, като товаренето е максимално улеснено от голямата пета врата и ниския праг. Накратко, въпреки размерите на хечбек "Корола версо" предлага функционалността на ван.
Във вътрешността на колата прави впечатление просторът, особено в областта над главите, което се дължи на формата на купето, наподобяваща балон. Пътниците на борда разполагат с всички необходими удобства, като "Версо" има две жабки, поне десет държачи за чаши и бутилки, джобове във вратите, подлакътници на предните седалки, регулиране на наклона на облегалките на задните кресла и т.н.
Работното място на шофьора е отлично подредено, с лесни за разбиране и управление контролери на вентилацията, попадащи точно под ръката превключватели за светлините и висока позиция, даваща добър обзор във всички посоки. Седалките са удобни и не изморяват дори при дълъг път, а вентилацията се преборва светкавично и с най-сериозните изпотявания на стъклата в цялото купе. Прави впечатление отличният обзор назад, като заслугата за това е на големия заден прозорец с полукръгла форма в долната част.
Промените
Спрямо старата генерация основните промени по-колата са отвън, но и те са трудно забележими. Нови са предната броня, радиаторната решетка и капака на двигателя, а леко преработени са фаровете и мигачите.
При двигателите новости няма, като изборът остава между два бензинови агрегата по технологията VVT-i (променливи фази на газоразпределението, с компютърно управление) с мощности 110 и 129 к.с. и комън рейл дизел, генериращ силата на 136 кончета. Именно с 2.2-литровия D-4D мотор беше оборудван тестовият автомобил и това определено е най-добрият избор. Моторът е най-динамичният (ускорение от 0 до 100 км/ч за 10 секунди) и най-икономичният в гамата, като разходът на гориво по време на теста беше 6.4 на сто в смесен цикъл. Благодарение на шестстепенната механична трансмисия при движение със скорост от 110 км/ч оборотите са едва 2000.
На пътя
Настройките на ходовата част на "Тойота Корола Версо" също заслужават специална похвала, като е постигнат отличен баланс между комфорт и стабилност. Автомобилът се накланя едва забележимо в завой, поема неравностите смело, а сътресенията за пътниците са минимални. Сервото на волана също е добре балансирано както за маневриране, така и за управление при високи скорости, а самият автомобил е доста повратлив.
Четирите дискови спирачки с ABS, система за разпределение на спирачната сила и спирачен асистент, укротяват ефективно колата, а като екстри "Версо" се предлага със системи за контрол на сцеплението и за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC). Към фаровете с електрическо регулиране на височината също нямам никакви забележки.
Струва ли си
На пръв поглед цената на "Тойота Корола Версо" не е сред най-атрактивните, като базовият модел тръгва от 36 970 лв. с ДДС. От една страна обаче, данъчният кредит позволява колата да ви излезе 30 808 лв., от втора, автомобилът е наистина великолепен и мултифункционален, а от трета, дори базовото оборудване е пребогато.
Конкурентите: базова цена в лева с ДДС
Форд С-макс 28 600
Рено Меган Сценик 31 900
Опел Зафира 32 485
Ситроен С4 Пикасо 34 844
Фолксваген Туран 36 000
ТОЙОТА КОРОЛА ВЕРСО 36 970