Мнозинството германци са за бойкот на американските продукти заради митата

От горивото в бензиностанцията, през iPhone до онлайн търговци на дребно или стрийминг услуги - продуктите от САЩ се превърнаха в неразделна част от ежедневието, но повече от половината от хората в Германия вече не искат да купуват американски стоки в случай на митнически конфликт.
Данните са от представително проучване на YouGov, цитирани от ДПА.
Политически протест на касата
На въпрос дали могат да си представят да продължат да купуват продукти от САЩ в светлината на спора за митата, 53% от повече от 2000 анкетирани отговориха "Не, определено не" или "Не, вероятно не".
- Като основна причина респондентите посочват политически мотиви - мнозина (48%) искат умишлено да бойкотират САЩ.
- В допълнение, много хора не са склонни да плащат по-високи цени за американски продукти в контекста на митническия спор (44%).
- За разлика от тях 9% от анкетираните определено искат да продължат да купуват продукти от САЩ. Други 25% "вероятно" искат.
- Въпреки това една трета (34%) от желаещите да купят казаха, че не могат точно да идентифицират кои продукти идват от САЩ.
- Близо всеки пети (22%) от тази група смята, че бойкотът от страна на отделните потребители е безсмислен.
Планирането на почивката също е засегнато
Ваканционните планове също могат да се променят поради митническия спор. Само около една четвърт от анкетираните все още могат да си представят да отидат на почивка в САЩ. 37 процента изключват това или смятат, че е малко вероятно - също главно по политически причини.
Пълният бойкот на американските компании в крайна сметка би означавал не само отхвърляне на американски продукти, но и дори отказ да се правят неща като търсения в Google, публикации в Instagram, съобщения в WhatsApp, филми на Netflix или поръчки от Amazon. |
Проучването няма отговор дали хората биха искали да направят това - и в ежедневния живот разграничението вероятно ще бъде много по-трудно, отколкото на теория.
Данните от проучването се основават на онлайн интервюта с членове на панела на YouGov, които са се съгласили да участват предварително. Общо 2061 души бяха интервюирани за проучването между 24 и 26 март 2025 г. Проучването беше разделено на възраст, пол и регион и след това резултатите бяха съответно претеглени. Резултатите са представителни за постоянното население в Германия на възраст 18 и повече години.
Въпросите за митническия спор включват:
Можете ли да си представите (продължавате да) купувате продукти от САЩ?
По отношение на митническия спор коя е най-важната причина да не купувате продукти от САЩ?
По отношение на митническия спор можете ли (все още) да си представите да отидете на почивка в САЩ?
По отношение на митническия спор коя е най-важната причина да не почивате (вече) в САЩ?