"Училище за отговорни инфлуенсъри": Създатели на съдържание ще се обучават онлайн

Нова образователна онлайн платформа ще обучава и сертифицира българските инфлуенсъри как да са по-отговорни, когато създават и разпространяват съдържание по своите канали. "Училище за отговорни инфлуенсъри" стартира съвсем скоро с шест видео урока по 30 минути по важни теми като онлайн тормоз, дигитално благополучие, влиянието на медиите върху подрастващите и механизмите за отговорно поведение в мрежата.
Проектът е плод на общите усилия на А1, Центъра за безопасен интернет, учредената преди месец Българската асоциация на създателите на съдържание (БАСС) и Нов български университет. Всеки инфлуенсър, който иска да се включи в обучението, ще трябва първо да премине през оценка на досегашното му съдържание от експерти от Центъра за безопасен интернет и БАСС.
Посланието е "Преди да качиш съдържание, помисли дали е подходящо за подражание".

Не на всяка цена: Как инфлуенсърите с кауза виждат своята мисия
За всички, които преминат успешно обучението, ще има дипломи за "отговорен инфлуенсър" (наричан още #safefluencer) и дигитален бадж. Всички останали, които проявяват интерес към обучителната програма, включително родители и учители, ще могат свободно да използват образователните материали, без да преминават предварителна оценка на онлайн присъствието си (ще бъдат достъпни скоро).
"Ние вече 20 години защитаваме децата в мрежата и виждаме, че наистина инфлуенсърите все повече имат влияние. Те са дигиталните авторитети и децата много ги слушат, много ги имитират", заяви Антоанета Василева, координатор в Центъра за безопасен интернет по време на представянето на училището за инфлуенсъри.

Кои са най-следваните инфлуенсъри за 2024 (и още данни за влиянието им)
Тя разказа, че се е случвало деца да се обадят на национална телефонна линия за онлайн безопасност за деца 124 123 и да споделят, че съдържание от някой инфлуенсър ги е смутило или объркало. "Така разбираме кои инфлуенсъри, често без да искат, създават и разпространяват вредно или не много полезно съдържание", отбеляза тя. Василева съобщи, че през 2024 година центърът е получил рекордните 1.7 милиона сигнали.
"Аз вярвам, че преминаването през шестте модула е само началото, защото това ще даде възможност на отговорните инфлуенсъри да срещнат повече работа в лицето на бизнеси и брандове, за които училището ще е страхотна препоръка. Мисля си и, че ние тепърва ще го надграждаме и се надявам тази кампания да продължи години наред", заяви от своя страна председателят на асоциацията на създателите на съдържание Радостина Христова, която е известна в интернет пространството като Radostna Mama.